KAOS Bölüm 17

126 29 1
                                    

BÖLÜM 17

23 TEMMUZ 1987

19.30

İSTANBUL / KURTULUŞ

Yagop evinin kapısını açıp içeri girdi. Ayakkabılarını çıkardı. Terliklerini giydi. Salona geçtiğinde gördüğü manzara karşısında yarı şaka yarı kızgın;

" evlat ben sana evin anahtarlarını verdim arada sırada kız atarsın diye, sen gene çalışıyorsun"

Masada elinde kâğıtlar bir yandan notlar alıp bir yandan okuyan Faruk, Yagop'u görünce kafasını kaldırdı.

" Yagop öğreneceğim o kadar çok şey varmış ki. Bu sayılar, bu işaretler, kendimi alamıyorum"

Yagop karşısına oturup.

" belli, belli... Saat yedi oldu evlat"

" yedi mi, biraz daha bakayım şunlara giderim"

Yagop ne not aldığına bakmak için Faruk'a doğru eğildi.

" söylediklerimi de araştırdın mı"?

" evet, ama en çok şu yirmi beş beni etkiliyor"

" o nedenmiş"

" bilmiyorum bana çok mistik geliyor"

Yagop güldü.

" yirmi beş... Yazılışı iki ile beş..."

Faruk elindeki kâğıdı bırakıp doğruldu. Yagop'un söyleyeceklerine pür dikkat kesildi.

" evet usta"

" iki ile beşin toplamı yedidir"

" iyi de bu sadece bir matematiksel, yani bir anlamı yok"

" belki var, belki yok... Milattan sonra 250 yılları, imparator Decius zamanı"

" Decius mu? Bizans imparatoru"

" aferin evlat... Yedi Hıristiyan genç, pagan İnançlarına kurban edilmekten korkarak yaşadıkları yerin yakınlarındaki bir mağaraya sığınırlar"

" Ashabı-ı Kehf... Biliyorum hikâyeyi... Üç yüz yıl uyurlar ve uyanırlar... Efsane"

" iyi bilmene sevindim"

" ama sen bunu söylediğine göre, var bir şeyler sende"

" biliyormuşsun ya evlat ne anlatayım sana"

" hadi ama usta... Devam et"

" bu hikâyenin birçok versiyonu vardı. Hintliler de Yunanlılar da. Bazılarında bir çoban ve altı kişi, bazılarında köpekleri de vardır bazen de yedi artı bir çoban"

" Siz de"

" bizde de vardır."

" yani"

" evlat sende ki sorun ne biliyor musun"?

" ne usta"

" sen resmin bütününü göremiyorsun"

Faruk şaşkın

" ne demek şimdi bu usta"

" bekle" diyerek Yagop yerinden kalktı, yatak odasına gidip gar dolabını açtı. Üst rafından beze sarılmış bir kitap ile geri döndü. Oturdu. İtina ile örtüyü açıp, kitapta bir bölüm aradı.

25  ( RA - MU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin