BÖLÜM 3
25 MAYIS 1982
01.15
İSTANBUL – RUH VE SİNİR HAST. HASTENSESİ
Nergis hastanenin koridorunda koşar adım ilerliyordu. Odanın kapısında nergisi hemşire sevda hanım karşıladı.
" nergis önce sakin ol tamam mı"?
Nergis bir an önce odaya girmeye çalışıyor sevda engelliyordu.
" nergis bir dakika yüzüme bakıp beni dinler misin"?
Nergis sevdaya baktı.
" içer gireyim sevda. Gözlerimle göreyim"
" nergis şu an ilaçların etkisiyle baygın ve durumu iyi. "
" sevda bana telefon ettiniz. Kötü bir şey olmasa aranmazdım değil mi?"
" nergis tamam bir sakinleş. Bugün intihara kalkışmış. Bileklerini kesmiş"
Nergis sevdaya bakarken gözleri doldu.
" intihar mı? Nasıl sevda... Neyle nasıl bulup yapmış"
" bizde bilemiyoruz. Araştırıyoruz. Odasında bilekleri kesik bulduk. Bir cam parçasıyla"
" camın ne işi var odasında sevda"
" dedim ya araştırıyoruz. Ayna parçası. Şu an bağlı ve kendisinde değil "
Nergis ne diyeceğini bilemiyordu. Odanın kapısını açıp içeri girdi. Sevda hemşire de hemen arkasından içeri girip kapıyı kapattı. Nergis yatakta yatan genç adama baktı. Gözleri kapalı uyuyordu. Göğsünden ve ayaklarından yatağa başlanmış bilekleri sarılmıştı. Nergis yatakta yatan adamın bu halini görünce sevdaya sonra da adama baktı. O an Adam birden gözlerini açıp nergise bakmaya başladı. Yüzünde hiçbir ifade yoktu. Gözleri simsiyahtı. Sevda hemşire verilen ilaçlara rağmen adamın gözlerini açmasına şaşkın bir ifade ile bakıyordu. Adam birden titremeye başladı. Öyle ki yatak bile sallanıyordu. Hemşire kapıyı açıp doktoru çağırmaya gitti. Nergis adamın bu haliyle dona kalmıştı. Adamın ağzından köpükler çıkıyor nefes almakta zorluk çekiyordu. Çok geçmeden sevda hemşire ve iki doktor içeri girip müdahaleye başladılar. İçeri giren hasta bakıcı nergisi dışarı çıkardı. Nergis içerden gelen sesleri duydukça gözlerinden süzülen yaşlarda çoğalıyordu.
" hastayı kaybediyoruz "
Nergis dayanamayıp odaya girdiğinde doktor ile göz göze geldi. Doktor nergise hiçbir şey demese de gözleri çok şey söylüyordu. Diğer doktor saatine bakıp sevda hemşireye bir doktor için en zor sözleri söyledi
" ölüm saati gece iki yirmi beş. Kayıtlara geçsin"
25 MAYIS 1999
11.15
İSTANBUL – HUZUR EVİ
Cemal yaşlı kadının ellerini tuttu.
" niye inat ediyorsun. İnan içim hiç rahat değil"
Cemal huzur evinin salonunda yaşlı kadın ile karşılıklı oturuyordu.
" oğlum rahatım burada. Hem yanında tek başıma sıkılırdım. Hele babandan sonra."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
25 ( RA - MU )
Science FictionYÜZLEŞMEYE KORKANLARIN HAYATI KAOS'DUR... TEK ÇARE İSE KIYAM'DIR GERÇEK İLE YÜZLEŞMEYE HAZIR MISINIZ.... SINIRLARI ZORLAMAYA..... KENDİNİZİ AKILLI VE ÖZGÜR MÜ ZANNEDİYORSUNUZ..... İNANDIKLARINIZI SORGULAMAYA HAZIR OLUN.... HİÇ BİR ŞEY ESKİSİ GİBİ...