YÜZLEŞME BÖLÜM 10

236 34 3
                                    

BÖLÜM 10

13 ağustos 1517

MISIR / KAHİRE

Hava zifiri karanlıktı, gecenin karanlığında, Kahire sokaklarında dört siluet belirdi. Tek odalı, kerpiçten bir eve yaklaştılar. Kapıyı yeniçeri askeri sertçe vurdu. Yaşlı bir adam kapıyı açtı. Önce öndeki askere, sonra arkadaki iki asker ve aralarında duran yüzü seçilmeyen, peleriniyle kendini kamufle etmiş adama baktı. Pelerinli adam yüzünü kaldırdı.

" Paşam siz miydiniz?

Dedi yaşlı adam. Osmanlı ordusu hiç zorlanmadan Kahire'ye gireli dört gün olmuştu. Osmanlı paşalarından Mehmet Paşa yandaki askerlerine "siz bekleyin" diyerek bir yeniçeri askeri ile içeri girdi. Planlanan bir görüşme olduğu paşa ve yaşlı adamın hareketlerinden belliydi.

Yaşlı adam örtünün altına gizlenmiş küçük bir ahşap sandık çıkardı.

" Bu işte paşam" dedi.

Paşa göz işaretiyle yeniçeriye sandığı gösterdi ve yeniçeri sandığı açtı. Paşa iki eliyle sandığın içine konmuş heykeli aldı.

Yirmi beş santim uzunluğunda, on iki santim eninde dikdörtgenimsi ahşap bir heykeldi. Heykelin ön yüzünün ortasında kabartılmış daire figürü, dairenin ortasında yazılar, dairenin dış sağ üste bir çift başlı kartal, sol üst köşesinde göz figürü vardı. Paşa heykeli tekrar sandığa koyup aldı, pelerinin içine gizledi, hiçbir söz söylemeden arkasını döndü. Evden çıkarken kulağına gelen, yeniçerinin kılıcı ve yaşlı adamın yere düşen kellesinin sesiydi.





25  ( RA - MU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin