Merhaba küçük ailem...yine ben geldim..:)Bölümü normalde yarın yayınlayacaktım ama baktım çok sevdiğim kuzularım merak içerisinde bende ekleyeyim bölümü dedim...:)
**** Yalnız önce bunu okursanız sevinirim..;
Bölümde eklediğim şiir Oscar Wilde'a aittir. Özdemir Asaf çevirmiştir Türkçe'ye...Şiirin öyküsü oldukça dramatik aslında...
Şiirin asıl adamı bir asker,evlendiği kadından ayrı düşüyor askerliği yüzünden ve 10 yıl boyunca evli kalıyorlar...Ama ne zaman bir araya gelseler sürekli kavga ediyorlar, çünkü karakterleri zıt birbirine..Adam kıskanç ve kısıtlayıcı,kadın dışa dönük ve eğlenmeye seviyor. Bir gün şiddetli bir tartışmalarında adam dayanamıyor ve karısının gözlerini yaralıyor,burnunu parçalıyor. Bu olay üstüne asker görevli olduğu yere dönüyor kadınsa onunla görüşmüyor bir daha.
Ta ki asker karısının başka bir adamla ilişkisi olduğunu duyana kadar. Ne yapsa karısıyla görüşemediğinden evinin olduğu sokağa geliyor ve karısının bıçakla boğazını kesiyor. Tutuklanıyor ve mahkemede idama çarptırılıyor.
Ne dese ,kendini nasıl savunursa savunsun affedilmiyor ve idam ediliyor. Oscar Wilde bu olayları takip ediyor ve bu şiiri yazıyor...Tabii Özdemir Asaf'ı unutmamak lazım...
Medyaya eklediğim şarkıyla dinlemenizi tavsiye ediyorum...
Görüşlerinizi ve oylarınızın ne kadar önemli olduğunu söylemek isterim...Her yorum beni bir sonraki bölüme daha heyecanla başlamama neden oluyor...Eksik etmeyin ne olur görüşlerinizi...Keyifli okumalar...:)
2.Bölüm '' Oysa Herkes Öldürür Sevdiğini...Kulak Verin Bu Dediklerime...''
Hala arkamda adım seslerini duyuyordum...Takip ediyordu. Kararlı,inatçı ve sağlamdı bu küçük kız. Ama ben zaten bir kez ipin ucundan dönmüştüm neden olduğunu bilmeden,nasıl olduğunu bilmeden o adamları öldürdüğümün itirafına rağmen ipten dönmüştüm.
Nerede olduğunuzun,önemi yoktu eğer yapılan insana yakışmayan şeylerse.
Nerede ve kim olduğunuz hatta ne kadar paranız olduğu ne kadar okul okuduğunuzun bile eğer beşer değil insansanız.
Beşer mi neydi?
Beşer deriydi...geçici kaftanımızdı yani ama insan olmak,kemal olmak demekti,vicdanlı olmak demekti,ilim,irfan sahibi olmaktı.
Ne demiş üstat....
Oysa herkes öldürür sevdiğini...
Kulak verin bu dediklerime...
Kimi bir bakışıyla yapar bunu ...
Kimi dalkavukça sözlerle
Korkaklar öpücükleriyle,
Yürekliler kılıç darbeleriyle
Kimi gençken öldürür sevdiğini
Kimi yaşlıyken...
.....
Merhametli kişi bıçakla öldürür...
Çünkü bıçakla ölen çabuk soğur...
....
Çünkü herkes öldürür sevdiğini,
Ama herkes öldürdü diye ölmez...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Poyrazoğlu - Kabadayı Serisi (3)
Romance"Mutluluğu sende bulan senindir, ötesi misafir..." "Yetime mi yetiyor lan gücünüz? Ben de Poyrazoğlu'ysam, ya ben kazıyacağım sizi bu dünyadan, ya da siz beni!" ****** "...