" AERRI?? "
" ahjumma! Mari tengok Aerri dekat atas! " Ailee mengajak Puan Yeon dan Amber untuk naik ke atas. " Jom eomma! Palli!" Amber menarik tangan Puan Yeon naik ke atas.
Puan Yeon menggosok dadanya. " Aerri - ah.. " Puan Yeon tampak risau. " Aerri? Kau dengar tak? Aerri!? Buka pintu! " Ailee mengetuk pintu Aerri yang berkunci.
" Aerri! Kau jangan buat kami risau!!! Woi keluar lahh!! " kali ini Amber bersuara. " kenapa Aerri senyap je? " Kata Puan Yeon risau. Ailee menggosok belakang Puan Yeon. " sabar ahjumma.. " Ailee risau.
" ish! Tak bukak la.. Ailee eonnie? Macam mana nak buat ni? " Amber mula buntu. " Ada kunci pendua tak? " Ailee bertanya kepada Amber. " ada! Kejap! " Ambee berlari kebawah untuk mengambil kunci pendua itu.
" Aerri.. Aerri-ah.. Buka lah pintu ni.. Jangan la eomma risau.. " Puan Yeon mengetuk - ngetuk pintu bilik Aerri. Kini Amber naik ke atas semula dan membawa kunci pendua itu. Dia cuba membukanya dan dia berjaya.
Klak.
" boleh bukak! " Amber berjaya membuka pintu bilik Aerri. Dedaun pintu itu dikuak perlahan. " Aerri? " Ailee memandang ke seluruh bahagian bilik.
" AERRI!" Puan Yeon menjerit. Ailee serta Amber terkejut mendengar suara Puan Yeon. Mereka mendekatinya. " Aerri ah!! Bangun!! " Puan Yeon mengangkat kepala Aerri dan dibaringkan diatas pehanya. Puan Yeon menampar lembut pipi Aerri.
" dia buat apa ni?!" Amber pelik. " Amber.. Ahjumma.. Tengok ni.. " Ailee menundingkan jari telunjuknya ke arah setarika yang bersebelahan dengan Aerri. Kulit Aerri melecur akibat terkena setarika panas tadi.
" dia buat apa dengan setarika tu?! " Amber pelik. " nampaknya Aerri cuba untuk membunuh diri.. " Ailee menjelaskannya. " kenapa dia buat macam ni? Wae?? " air mata Puan Yeon semakin deras mengalir. " baik kita bawa dia ke hospital dulu." Jawab Ailee.
Merek berdua mengangguk. Puan Yeon dan Amber memapah Ailee untuk masuk kedalam kereta milik Ailee. Mereka berempat masuk kedalam perut kereta. Ailee menghidupkan enjin keretanya dan berlalu pergi ke hospital.
Skip
Kini Aerri dirawat dihospital. Mereka bertiga hanya dapat tunggu diluar sementara Aerri menjalankan rawatan.Amber memeluk erat tubuh Puan Yeon yang sedang menangis. Ailee hanya simpati dan sedih.
Ailee POV
Nampaknya Aerri memanh betul-betul cuba untuk bunuh diri dia.. And aku tak boleh biarkan.. Dia kawan baik aku.. Aku mesti tolong dia..
End POVAilee tekad untuk membantu rakan baiknya itu. Setelah beberapa minit kemudian, doktor telah keluar dari bilik pemeriksaan Aerri. " doktor? " Puan Yeon memanggil. " Macam mana dengan keadaan eonnie saya? " Amber bertanya.
Muka doktor agak berkerut. " buat masa ni dia stabil.. Tapi boleh saya tahu.. Ada apa-apa yang buruk berlaku pada dia semalam? " Doktor itu bertanya. Serta merta Puan Yeon dan Amber mengalihkan pandangannya ke arah Ailee.
" s..semalam d..dia tidur rumah saya je.. Tak ada apa-apa yang buruk yang berlaku." bohong Ailee. Hati Ailee juga seakan tidak tenang kerana terpaksa menipu ibu kawannya sendiri. Tetapi atas permintaan Aerri. Dia sanggup lakukan demi mempertahankan rahsia ini.
" baiklah.. Kalau tiada apa-apa yang berlaku.. Tapi agak pelik.. Emosinya amat terganggu.. Mungkin sesuatu perkara yang sedang menghantuinya.. Dia juga hampir bunuh diri disebabkan ketidak stabilan emosinya. " Jelas doktor
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt