Part 14

912 80 9
                                    


" Perut aku.. Arghh"

" wae? Kenapa ni? Kau sakit ke? "

" aku ... Aku .. Arghh.. "

" Aerri! "

" Aku rasa dah sampai masanya.. " Aerri mula berpeluh menahan kesakitan yang tidak terhingga peritnya. Terasa perutnya ditendang kuat sekali. Darah juga banyak mengalir keluar.

" Aku bawa kau pergi hospital jom.. " Ailee cuba mengangkat Aerri. " Aku tak larat.. " Nafas Aerri putus putus. Tenaganya hilang secara tiba-tiba. " Aerri? Aerri-ahh.. Bertahan.. Tak per aku call ambulans. " Ailee mendail nombor ambulans untuk datang ke rumahnya.

Aerri diangkat ke dalam ambulans diikuti dengan Ailee. " Aku..aku takut.. Aghh.. Aku tak nak anak ni. " kata Aerri yang terbaring di dalam ambulans. " kau boleh percaya lah.. Dia anak kau.. " Ailee mengusap ubun-ubun Aerri.

Setelah sampai ke hospital, nurse membantu Aerri untuk masuk ke dalam bilik pembedahan. " Ailee.. Kalau aku dah tak ada.. Tolong maafkan aku.. " Kata Aerri lemah sambil jururawat menyorong katilnya. " Aerri please.. Don't say that" Ailee mula risau.

" Cik sila tunggu di luar. " Arah jururawat tersebut. Ailee akur. Dia menunggu betul-betul di hadapan pintu bilik pembedahan. Ailee mundar mandir. Jantungnya berdegup kencang. Dia risau dengan keadaan Aerri. Umurnya cukup muda untuk melahirkan anak.

" Mungkin dia akan mengalami risiko.. Mungkin salah seorang akan mati, sama ada anaknya atau pun dia.. Jikalau bernasib baik, kedua-duanya akan hidup. Jika nasib tidak menyebelahi mungkin kedua-duanya akan mati "

Kata-kata itu bermain di fikiran Ailee. " Tolong kuatkan semangat kau Aerri. Aku tak nak kau pergi.. Mahupun anak kau.. " Ailee berkata perlahan. Air matanya juga mengalir keluar. Rambutnya diraup kebelakang. Mukanya tampak risau.

" kenapa nangis? " Tanya seorang lelaki yang tiba-tiba sahaja duduk di sebelahnya. Ailee mengalihkan pandangannya kepada lelaki itu. Mukanya nampak muda dan kacak orangnya. " K..kawan saya ada dekat dalam.. " Jawab Ailee sambil mengesat air matanya.

" dia sakit apa? " tanya lelaki itu lagi. " di..dia.. " Ailee teragak-agak. Lelaki itu masih menunggu jawapan dari Ailee. " dia tak sakit.. Tapi dia akan melahirkan anak pertama dia.. " jawab Ailee.

" wahh.. Chukahae! Patutnya noona gembira.. Sebab dapat jadi ahjumma.. Nama noona Ailee kan? " Tanya lelaki itu. " macam mana awak tahu? " Ailee pelik. " Tadi purse noona jatuh masa turun ambulans tadi.. Jadi saya tengok lah kad pengenalan noona. " Lelaki itu memberikan semula beg duit milik Ailee.

" Gomawo.. " Ailee berterima kasih. " Jangan sedih lagi nae? " Kata lelaki itu. Biarpun dia masih muda tetapi tidak perwatakkannya. Dia sungguh matang dan mengambil berat tentang seseorang. Ailee tersenyum tawar sambil mengangguk.

Lelaki itu memeluk Ailee. " Noona jangan sedih.. Saya yakin kawan noona selamat.. " Kata lelaki itu. Ailee terkesima. Tiba-tiba sahaja lelaki itu memeluk tubuhnya. "N..nae " Jawab Ailee.

" saya pergi dulu.. " lelaki itu meleraikan pelukkanya dan beransur pergi dari situ. " siapa dia? " Ailee tertanya-tanya.

Kertas di tangannya diselak. Menhayati lagu tersebut. " haihh.. Boleh ke aku nyanyi ni.. "kata Jeon Wonwoo. Pelatih di Musical Highschool. Sekolah itu merupakan sekolah yang menyediakan tempat latihan dan pembelajaran.

Love Made From HeavenWhere stories live. Discover now