Part 26

824 80 27
                                    


" a..aku na..nampak Mingyu.. t..tadi.. "

Kata Aerri dengan tercungap-cungap. Habis pucat mukannya akibat takut. Ailee terkejut. Dia memandang kearah Jihoon. " Eomma kenapa? " soal anak kecil itu. Aerri terdiam. " Jihoon.. Jihoon naik atas dulu boleh? kejap lagi Aunty dengan Eomma naik.. nae? " Arah Ailee kepada Jihoon.

Jihoon menganggukkan kepalanya. Lantas dia naik keatas seperti yang diarahkan. Ailee mendekati Aerri yang sudah pun terduduk dihadapan pintu. " Betul ke kau nampak Mingyu? " Tanya Ailee dengan cemas.

" na..nae.. dia kejar aku tadi! " Jawab Aerri. Dia memeluk tubuhnya sendiri. Satu badannya menggigil. Ailee meletakkan tangannya didahi Aerri. " panasnya.. Aerri aku rasa tu cuma khayalan kau je.. tak mungkin Mingyu tahu kita dekat sini.. " pujuk Ailee.

" Aku tak tipu! dia betul-betul ada depan mata aku tadi! tak mungkin aku salah tengok! aku kenal dia! " Jerit Aerri sehingga membuatkan Ailee terserentak. Ailee mengeluh berat. Mungkin Aerri masih tidak boleh melupakan Mingyu sehingga sekarang.

Mungkin sebab itu, dia jadi begini. " kau jangan macam ni.. dah jom naik atas.. rilex nae? badan kau panas.. " Ailee cuba menghulurkan pertolongan kepada Aerri. " kau tak percaya aku ke yang aku betul-betul nampak dia? " tanya Aerri.

Sakit hatinya apabila kawan baiknya sendiri tidak mempercayakan dirinya. Dia tak tipu! Semua ini benar! Mingyu tahu di mana mereka berada! Ailee memandang kearah Aerri.

Terasa serba salah dia kepada Aerri. Dia tahu keadaan Aerri. Tidak mungkin dia akan mengguriskan hatinya. " Nae.. aku percaya kau Aerri.. tapi sekarang kau perlu rehat.. kajja? " Sekali lagi Ailee menghulurkan tangannya kepada Aerri.

Aerri memejamkan matanya. Dia tahu bahawa Ailee tidak percaya akan dirinya. Air mata yang mahu mengalir ditahannya. Dia melepasakan satu nafas yang berat. " aku akan buktikan yang aku betul.. " Gumam hati Aerri.

Dia membuka matanya semula. Ailee tersenyum padanya. Aerri membalas senyumannya Ailee dengan senyuman terpaksa. Tangan Ailee disambut oleh Aerri. Lantas Ailee memeluk tubuh Aerri dengan erat.

" kau jangan risau aku ada.. " Bisik Ailee. Aerri tersenyum tipis. Dia membalas pelukkan Ailee. Dia tidak boleh marah kepada Ailee. Kerana Ailee lah yang sudah menolongnya. Dari dia jatuh, sehinggalah sekarang.

" Nae.. " Jawab Aerri. " Kau punya ujibakat macam mana? dapat? " Tanya Ailee sebaik sahaja mereka meleraikan pelukkan mereka. " juri tu cakap esok aku kena datang balik.. sebab nak bagitahu keputusan.." Jawab Aerri.

" Ahh.. tak per.. kau pergilah.. aku jaga Jihoon.. aku yakin kau boleh.. " Ailee memberi kata-kata semangat kepada Aerri. Aerri tersenyum. " Aku pun harap macam tu.. "

" ARGH! "

" kau jangan sesekali kacau Aerri lagi! "

Jerit Yongguk. Mingyu ketawa sinis. Bibirnya yang berdarah dilapnya menggunakan tangan. Terasa perit di bibirnya. Bibirnya pecah akibat ditumbuk Yongguk. " kau lagi? huh.. jadi baik dah ke kau? aku ingat kau dah mampus! " jerit Mingyu kembali.

" kau yang patut mampus tak guna.. " Yongguk masih menahan amarahnya. Mingyu bangkit dari jatuhnya. Dia berdiri betul-betul dihadapan Yongguk. " tak sangka orang macam kau boleh berubah macam ni.. " Perli Mingyu. " sekurang-kurangnya aku cuba.. "

" demi seseorangkan? "

" kau diam."

" huh.. untuk pengetahuan kau.. Aerri hanya milik aku sorang.. dia milik aku.. sehingga urusan aku selesai.. lepas tu kau nak ambik dia.. kau ambik lah.. "

Love Made From HeavenWhere stories live. Discover now