Part 17

894 79 4
                                    


" aku tahu kau tak kan macam ni.. Aku tahu kau akan terima Jihoon "

Kata Ailee sebaik sahaja da nampak Aerri memeluk Jihoon. Aerri berpaling kebelakang. Dia tersenyum dan dalam masa yang sama matanya juga berair. " Ailee..."

Panggil Aerri. " nae? " Jawab Ailee. " G..gomawo.. " Aerri datang dekat kepada Ailee lalu terus memeluk erat tubuh Ailee. " kau tak perlu berterima kasih.. " Kata Ailee sambil menggosok belakang Aerri.

" Mulai hari ni.. Aku nak lupakan semua yang pernah aku lalui dahulu.. Aku nak mulakan hidup baru.. Dengan kau.. Dengan anak aku.. Jihoon.. " Aerri mengusap pipi gebu Jihoon.

Terasa tenang hati Ailee melihatnya. Wajah Jihoon ditatap lama. Matanya masih belum buka sepenuhnya. Jihoon terlena dalam pelukan Aerri. Aerri mengorak langkahnya kebuaian. Lalu diletaknya Jihoon kedalam.

" Ahh.. " Aerri memegang tangannya. Baru sekarang rasa sakit itu dapat dirasakan. " Mari aku balut.. " Kata Ailee sambil duduk bersebelahan Aerri. Tangan Aerri diletakkan di atas peha.

Minyak ubat disapukan dengn perlahan diluka-luka Aerri. " kenapa kau guris lengan kau? Kau tahu tak masalah kau tak akan hilang bila kau buat macam ni.. " Kata Ailee sambil membalut luka di lengan Ailee.

" biarlah ia jadi bukti betapa seksanya aku untuk harungi semua ni.. Tapi aku kuat.. Sebab aku ada kau dengan Jihoon.. " Jawab Aerri sambil tersenyum. Ailee juga membalas senyuman Aerri.

" makan jom? Kita masak sama-sama? " ajak Ailee. Aerri hanya mengangguk tanda setuju. Sebelum mereka berdua turun, Aerri sempat mencium dahi Jihoon dan berkata " Eomma sayang Jihoon.. "

Selesai sahaja masak, mereka berdua duduk di meja makan untuk menjamu selera. " Lama aku dah tak nampak kau macam ni Aerri.. " kata Ailee. Lama dia tak nampak Aerri makan dengan penuh selera. Selalunya Aerri hanya makan dua tiga suap sahaja.

" kau anggaplah Aerri yang dulu sudah tiada.. Sekarang yang kau tengah tengok ni Aerri yang baru.. " jawab Aerri. Ailee mengangguk. " Aerri.. " panggil Ailee. Aerri hanya memandang ke wajah Ailee dengan penuh tanda tanya.

" kau masih nak jadi penyanyi ke? " Tanya Ailee lagi. Serta merta Aerri berhenti makan. Dia seperti sedang memikirkan sesuatu. " Aerri-shii.. " Panggil Ailee lagi.

" aku nak.. Tapi.. Ada ke orang yang boleh terima aku?" Jawab Aerri. " kenapa kau cakap macam tu? Kau belum cuba belum tahu.. " Ailee seakan-akan bingung. " bukan apa.. " jawab Aerri.

" apa? Kenapa? " wajah Ailee berkerut. " aku kan dah ada anak.. Boleh ke mereka terima.. Aku rasa orang macam aku dah memang tak boleh capai impian.. " Aerri mengeluh berat. " siapa kata? Semua orang boleh kejar impian mereka tak kira berapa banyak halangan pun... Janji kau kena berusaha.. " jawab Ailee.

Aerri terdiam seribu bahasa dan cuba mencerna kata-kata Ailee. Memang ada betulnya. Itu bukan penghalangnya. Semua orang boleh kecapi impian mereka dengan berusaha.

Suana tiba-tiba menjadi hening seketika.

Senyap.

Senyap.

Senyap.

" Aerri.. " panggil Ailee dengan perlahan. " Yer? " jawab Aerri. " aku ada benda nak tunjuk kau.. Kejap lagi.. " kata Ailee lagi. Aerri hanya menganggukkan kepalanya.

Dengan lemah longlainya Wonwoo memetik gitar. Seperti jasadnya sahaja yang berada di situ. Rohnya hilang ke mana-mana. Fikirannya juga serabut dan kusut.

Love Made From HeavenWhere stories live. Discover now