" noona.. "
" haih.. "
" noona.. Saranghaeyo.. "
Aerri membesarkan matanya. Adakah betul apa yang baru dia dengar sebentar tadi? Jungkook tak main-main bukan? " A-apa J-jungkook c-cakap? " tanya Aerri tergagap-gagap.
Jungkook tersenyum tipis. Gitar yang dipegangnya diletakkan kebawah lantai. Anak matanya terus dialihkan pada wajah Aerri. Jari jemari Aerri diusap lembut. Adakalanya bibirnya digigit. Mungkin gementar.
" Jungkook cakap "
" Jungkook sukakan noona "
Suara itu memecah kesunyian di situ. Aerri tersentak. " J-jungkook "
" Jungkook tahu terlalu cepat. Tapi Jungkook tak boleh pendam. Jungkook suka noona sejak kali pertama Jungkook nampak noona "
" noona "
" apa perasaan noona pada Jungkook? "
Tanya Jungkook. Riak wajahnya sudah pun menjadi serius. Aerri terkedu. Dia langsung tidak mempuyai perasaan terhadap Jungkook.
Dia hanya anggap Jungkook sebagai adiknya sendiri. Adakah layanannya kepada Jungkook membuatkan Jungkook mula jatuh cinta padanya?
" kenapa diam? Noona tak suka Jungkook ke? "
Aerri menggelengkan kepalanya. " Bukan noona tak suka tap- "
BAM
Pintu studio itu dihempas kuat. Terpapar wajah Wonwoo. Air yang dipesan oleh Aerri dan Jungkook tadi dipegang erat. Jungkook terus mengalihkan pandangannya pada Wonwoo. Seolah-olah tidak berpuas hati.
Wonwoo merengus kecil. Hatinya panas apabila Jungkook menggengam tangan Aerri sebegitu. Wajah Aerri dan Jungkook dipandang silih berganti. Suasana bilik itu menjadi hening buat seketika.
Aerri secara perlahan-lahan menarik tangannya dari genggaman Jungkook. Rasa serba salah mula bermain dihatinya. Dia sayang Jungkook dan pada masa yang sama dia juga tertarik pada Wonwoo.
" Haih. "
Jungkook melepaskan keluhannya. Postur badannya dibetulkan semula. Dia cuba mengukirkan senyuman pada Wonwoo. Walaupun senyuman itu hanya dibuat-buat. " Wonwoo. Sini lah. Kami dah tunggu kau dari tadi " kata Jungkook.
Aerri hanya mengangguk perlahan. Wonwoo akur. Dia mengatur langkahnya pada mereka berdua. Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia mengamuk tadi. Tapi dia sedaya upaya menahan amarahnya.
Air itu diletakkan diatas meja. " Tahniah " ucap Wonwoo. Aerri mengerutkan dahinya. " Tahniah? Untuk apa? " soal Aerri kembali. Wonwoo terus duduk diatas bangku kecil. Gitarnya mula dimainkan. Soalan Aerri dibiar tidak berjawab.
" Wonwoo "
Panggil Jungkook.
" erm "
" aku fikir aku nak buat satu lagu solo dan satu lagu duet. Tapi aku nak tahu siapa yang setuju nak berduet? "
Soal Jungkook. " aku tak tahu " jawab Wonwoo dingin. Aerri melepaskan keluhannya. Kenapa? Kenapa dia rasa begini? Jungkook berpaling kearah Aerri. " apa pendapat noona? Noona nak berduet dengan siapa? "
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt