" sampai hati Aerri buat eomma macam ni " Puan Yeon mengurut dadanya. Cecair jernih mula mengalir dari matanya. Dia amat kecewa, sedih , marah dan malu.Skip
" uhukuhuk " Aerri terbatuk sambil memegang perutnya yang sakit. " Kau ok tak Aerri? " Ailee mula risau. " sakit... " Aerri memegang perutnya. " Relax Aerri..kalau kau stress kau makin sakit.. " Ailee berkata.
" t..tapi.. Macam mana aku nak lupakan... Mingyu... " Air mata Aerri mula bertakung. " Aku akan pastikan dia akan bertanggungjawab. " Ailee menjawab. " A..aku tak sedap hati la.. Dari tadi jantung aku laju.. " Aerri mengerutkan dahinya.
" tak ada apalah.. " Ailee meletakkan tangannya kebahu Aerri. " itu semua perasaan kau je.. " Aerri tersenyum. " aku rasa aku nak gugurkan kandungan ni.. " Aerri mula membuat keputusan.
" Aerri.. Please jangan buat benda bodoh.. Dia anak kau.. Dia berhak hidup.. Kau tak sayang dia ke? " Ailee mula memujuk. " a..aku tak rela.. Aku takut.. " cecair jernih mula mengalir.
" aku sentiasa ada.. Aku akan sentiasa tolong kau.. Jangan risau.. Semua akan jadi ok.. " Ailee menarik Aerri kemudian memeluknya. Aerri hanya terdiam. Dia takut rahsia ini terbongkar.
Dan apakah nasibnya selepas ini?
Skip
" Aerri.. Jalan perlahan-lahan..." Ailee memapah Aerri masuk ke kereta. " ah... Sakit.. " Berkerut muka Aerri menahan kesakitan. " ok kau duduk.. " Ailee menutup pintu dan menuju ke pintu pemandu.
" kita balik ok? Esok kau tak payah sekolah kalau kau sakit perut tu lagi.. Kau kena rehat.. " Kata Ailee. Aerri hanya mengangguk.
Fikirannya serabut memikirkan hal Mingyu. Adakah dia betul-betul tidak ingin bertanggungjawab?
Ailee menghidupkan enjin kereta dan terus menuju ke rumah Aerri. Setelah beberapa minit kemudian Ailee sudah pon sampai di kawasan taman rumah Aerri. " Ailee.. Kau berhenti sini saja lah.. " Arah Aerri.
" waeyo? Rumah kau kan depan tu? " Ailee mula pelik. " please Ailee.. Ak..aku nak turun sini. " Aerri teragak-agak.
" nae.. " Ailee memberhentikan keretanya di tepi. " Aerri.. Kalau ada apa-apa call aku.. Aku akan tolong " Kata Ailee. Aerri hanya tersenyum tawar.
Aerri keluar dari perut kereta. Dia hanya melihat kereta Ailee yang mulai lesap dari pandangannya. Aerri bercadang untuk kesuatu tempat yang dia amat kegemari.
Aerri berjalan dengan perlahan ke sana. Fikirannya melayang. Seperti tidak keruan dibuatnya. Langkahnya terhenti apabila dia nampak buainya dihadapannya.
" bogoshiepo.. " Gumam hati Aerri. Dia berjalan dan duduk di buainya tersebut. Dia memandang ke buaian yang kosong disebelahnya.
Flashback
" Aerri~ oppa nak kiss" Mingyu memuncungkan bibirnya. " tak nak! " Aerri menampar lembut pipi Mingyu.
" hmmp " Mingyu mengeluh. " oppa ni jangan la macam ni.. Tak handsome lah.. " Aerri berkata. " Kalau Aerri nak tahu oppa sayang Aerri.. Forever" Mingyu mengerakkan sedikit buaian Aerri.
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt