" halmeoni? Halmeoni? "
" eomma.. Palli ireona.. Bogoshipoyo.. "
" ireona.. Aerri masih perlukan eomma dalam hidup ni.. Jangan pergi eomma.. Aerri rindu eomma.. Palli ireona.."
" eomma palli ireona.. Eomma.. "
" eomma!!!! Jangan tinggalkan Aerri!! Eomma!! "
Jerit Aerri sekuat hati. Jungkook serta Ailee saling berpandangan antara satu sama lain dihadapan pintu. " Ahjumma.. " Ailee menekup mulutnya dan cuba menahan air matanya dari mengalir. Jungkook meraup wajahnya.Air matanya juga dipaksa tahan.
Tanpa membuang masa Ailee terus menerja masuk kedalam wad di nama mereka tiga beranak berada. " Aerri... " Ailee terus memeluk tubuh Aerri yang terduduk dilantai. " Ailee.. Eomma..eomma.. Dia dah tak ada.. N..ni semua t..tak betul k..kan? Eomma tak tinggalkan aku kan? " tanya Aerri.
Ailee menggosok belakang Aerri dengan lembut. " Setiap yang hidup pasti akan mati.. Kau jangan sedih.. Kau akan berjumpa dengan dia semula nanti satu hari nanti.. " jawab Ailee dengan lembut.
Jihoon tersenyum sendirian. " ye halmeoni.. Jihoon akan beritahu eomma.. Annyeong halmeoni.. Saranghae.. " Kata Jihoon sambil melambai tangannya ke atas. Pipi mayat Puan Yeon dikucup dengan lembut. " Eomma.. Halmeoni kata.. Eomma jangan nangis.. Sebab dia pun akan sedih.. Jadi eomma kena happy nae? Macam Jihoon.. " kata Jihoon berada di betul-betul hadapan Aerri.
Tubuh Jihoon dipeluk erat. " Tapi eomma tak boleh.. " jawab Aerri. " kau boleh Aerri.. " bidas Ailee.
" Noona.. "
Ailee dan Aerri terus mengalihkan pandangannya kepada pemilik suara tersebut. " Jung..jungkook? Nae? " tanya Ailee. " Amber tengah tidur dekat luar.. Dah sampai masanya untuk beritahu yang ahjumma d- "
" TAK! tak! Jangan beritahu dia!! Jangann.. Jangan beritahu.. Aku merayu.. Jangan beritahu.. Jangan.. " bentak Aerri sambil mengusutkan rambutnya. Kepalanya digelengkan dengan laju. " tapi..dia patut tahu Aerri.. " jawab Ailee.
" ANDWAEE!! JANGAN BERITAHU!! Eomma mati sebab aku!! Dia akan benci aku.. Tolong jangan beritahu Amber.. Aku dah tak larat nak tanggung semua ni.. "
" apa? "
Semua mengalihkan pandangan mereka kearah pintu. " A..amber.. " Aerri bersuara dengan terketar-ketar. " Eomma dah tak ada? " soal Amber yang masih lagi tertanya-tanya apakah yang sedang berlaku. Lantas Aerri bangun dari duduknya lalu memeluk tubuh adiknya itu.
" maafkan eonnie Amber.. " pujuk Aerri.
" Lepaskan aku.. "
" Tolong maafka- "
" aku kata lepas! "
Buk!
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt