" what's wrong? "Ailee semakin risau melihat esakkan Aerri semakin kuat. Adakah penyakitnya datang kembali? Atau dia sedang sakit?
" a..aku.. Takut.. " Jawab Aerri. Lantas dia mencabut jarum yang berada di sebelah tangan kanannya lalu dia memeluk erat tubuh Ailee. " wae? Kenapa kau nak takut? Aku ada dekat sini..aku sentiasa ada untuk kau.. " Ailee membalas pelukan Aerri dan menggosok belakangnya untuk meredakan Aerri.
" A..aku takut aku mengandung.. " Jelas Aerri. " tapi kau tak ada tanda yang menunjukkan kau mengandung lagi kan? " Ailee mencari kepastian. Air mata Aerri sudah pon membasahi pipi gebunya.
" aku dapat rasa yang aku akan mengandung.. And aku tak nak mengandung! " Aerri menumbuk perutnya. " Kya! Aerri stop it! Kau jangan macam ni.. Kau kena kuat.. Kau mesti keluar dari hospital ni dan pergi ke sekolah untuk dapatkan tanggungjawabnya sebab dia dah buat kau macam ni.. " Pujuk Ailee.
Aerri menggeleng kepalanya. " tapi dia pernah cakap jangan pernah cari dia lagi.. " Aerri menekup mukanya. Sebak di dada memang tidak dapat dielakkan. " tapi sekurang - kurangnya kita akan cuba kan? " Ailee berkata lagi untuk lebih yakini Aerri.
" Ailee.. Kau janji jangan beritahu sesiapa.. Walaupun mereka tu keluarga aku.. " Aerri merayu. " aku janji Aerri.. Dan aku tak akan mungkir janji.. " Ailee memeluk tubuh Aerri sekali lagi.
Ailee POV
Aku tak akan mungkir janji.. Tapi lambat laun mereka akan tahu juga..
End POVSkip
3 Hari kemudian
" keadaan Aerri semakin pulih.. Petang ni kamu semua dah boleh bawa dia pulang.. " Kata doktor kepada mereka bertiga. " betul ke ni doktor? " Puan Yeon terkejut. Doktor hanya menganggukkan kepalanya. " cuma jangan pernah tinggalkan dia seorang diri di tempat yang sunyi " Pesan Doktor itu.
" Terima kasih.. Terima kasih Doktor.. " Puan Yeon gembira apabila dapati keadaan anaknya sudah pon pulih. " Syukurlah eomma.. " Kata Amber sambil memeluk Puan Yeon. Ailee hanya tersenyum
Perlahan - lahan dedaun pintu wad Aerri dikuak. " Annyeong.. " Puan Yeon menyapa Aerri yang masih terbaring di atas katil. " Eomma.. " Aerri bangkit dari katil lantas memeluk eommanya.
" doktor kata kamu dah boleh keluar .. Sebab kamu dah sihat" Kata Puan Yeon dengan gembira. Aerri hanya tersenyum tawar. Dia masih tidak dapat melupakan peristiwa yang berlaku tempoh hari kepadanya. Memang susah baginya untuk melupakan lagi-lagi untuk melupakan orang yang dia sayangi.
Aerri melepaskan keluhan berat. " kau tahu tak.. Kita orang tak dapat tidur nyenyak sebab asyik fikirkan kau " kata Amber kepada Aerri. " mianhae.. " Desis hati Aerri. " Amber.. " Ailee mencuit bahu Amber.
Amber mengangguk faham. " Eomma.. Boleh tak tinggalkan Aerri seorang dengan Ailee? " Pinta Aerri. " nae.. Baiklah. " Puan Yeon menarik tangan Amber dan meninggalkan Aerri seorang bersama Ailee.
" kenapa? " Ailee menyoal. " aku takut nak keluar dari hospital ni.. Aku takut perkara tu akan berulang lagi.. " Kata Aerri. " kau jangan risau.. Aku kan ada.. " Ailee tersenyum.
Aerri hanya melepaskan keluhan yang berat. Dia tidak tahu bagaimana dia ingin menyembunyikan rahsia ini daripada terbongkar.
Skip
Ailee memberhentikan keretanya betul-betul dihadapan pintu pagar rumah Aerri. " gomawo ye Ailee.. Kalau tak ada kamu ahjumma tak tahu nak buat apa. " Puan Yeon berterima kasih kepada Ailee kerana membantunya sekeluarga.
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt