" Kenapa eomma dengan appa mesti tinggalkan Jihoon? Tak sayang Jihoon lagi ke ? atau Jihoon nakal sangat? "
" kalau Jihoon nakal Jihoon minta maaf.. "
" cuma Jihoon tak nak eomma pergi.. "
" eomma jangan tinggalkan Jihoon.. Jihoon sayang eomma.. "
Rayu Jihoon. Sedaya upaya bahu Aerri dipegang supaya tidak meninggalkannya. " eomma pun sayang Jihoon.. " Jawab Aerri sambil menyeka air mata Jihoon yang sudah banyak membasahi pipi gebu anaknya itu.
Lantas Jihoon memeluk Aerri. Kepalanya diletakkan di dada Aerri. Aerri terkesima dengan kelakuan anaknya. Sungguh tidak dapat diduga. Mahu pun dia masih kecil. Aerri tersenyum dalam tangisannya. Syukur. Syukur dia dikurniakan anak comel dan bijak seperti Jihoon.
Ailee sebak melihat kelakuan dua beranak itu. Sungguh rapat. Masih segar diingatan apabila Aerri mahu menggugurkan serta membunuh Jihoon ketika dahulu. Tetapi sekarang tidak, dia berubah.
" Jangan tinggalkan Jihoon nae? " bisik Jihoon ke telinga Aerri. " e..eomma te..terpaksa.. " jawab Aerri. Jihoon meleraikan pelukan antara mereka. " tak nak kawan eomma! " bentak Jihoon lalu lari naik keatas. " Jihoon ! Jihoon! eomma bukan sengaja Jihoon! " jerit Aerri.
" Aerri.. " Ailee duduk disebelah Aerri. " salah ke apa yang aku buat? " tanya Aerri. Dadanya dipegang. Sejujurnya dia juga tidak mahu meninggalkan Jihoon. Dia mahu menjaga Jihoon. Dia mahu disisi Jihoon. " tak Aerri.. kau kena korban kan sesuatu.. untuk mendapatkan sesuatu.. " jawab Ailee.
" tapi Jihoon.. " kata-kata Aerri terhenti. " kau pergi naik dulu.. kemas baju.. esok kau kan dah nak pergi kan? pasal Jihoon kau jangan risau.. aku boleh pujuk dia.. " Ailee tersenyum. " nae.. " Aerri hanya mengangguk.
Perlahan lahan pintu dorm dikuak oleh Jungkook. Kelihatan Wonwoo sudah pun terbaring menyelimuti dirinya. Jungkook mengeluh. " Wonwoo kau gaduh dengan appa kau lagi ke? " Jungkook mula bersuara. Wonwoo tetap berdiam diri.
Jungkook masuk kedalam. Pintu dorm itu ditutup rapat semula. Jungkook mula berjalan kearah katilnya. Jamnya dibuka dan diletakkan diatas tilam. " kau kalau gaduh dengan appa kau.. jangan buat orang sekeliling kau sakit hati.. " kata Jungkook lagi.
Jungkook mengalihkan pandangannya kearah Wonwoo yang bertentangan dengannya. " tadi Aerri noona kecil hati tau dengan kau.. dia terkejut tengok kau hempas pintu kuat-kuat.. "
" dia suruh aku beritahu kau.. yang dia minta maaf kalau dia ada buat apa-apa salah.. "
" tapi aku tahu dia tak ada buat apa-apa salah.. cuma kau je yang bermasalah.. "
" kalau dengan aku, kau nak buat macam tu tak apa.. sebab aku dah biasa.. "
" tapi bukan dengan Aerri noona atau orang sekeliling kau yang belum tahu masalah kau.. "
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt