" kya!! Pergi lah aku tak kenal kau! Jangan panggil aku eomma!!!! " Aerri mula resah. " Jihoon janji.. Jihoon akan hidup buat sementara sahaja kalau eomma masih pilih untuk benci Jihoon.. " Kata budak itu dengan sayu." Ji...Jihoon.. " Panggil Aerri. Jihoon hanya tersenyum dan lenyap serta merta. " Jihoon! " Aerri tersedar dari mimpinya. Nafasnya turun naik dengan laju. Berpeluh badan Aerri.
Tiba - tiba dia terdengar tombol pintu dipulas. " Aerri? " Panggil Ailee. Aerri hanya memandang ke arah Ailee. " kau dah bangun? " Tanya Ailee. Aerri hanya mengangguk dan meraup wajahnya.
Ailee tersenyum dan datang ke arah Aerri. Dia duduk di birai katil. " aku dah dapat rumah.. Hari ni kita pindah nae? " Tanya Ailee sambil tersenyum. " hari ni? " Aerri pelik. Ailee hanya mengangguk.
" kita pindah ke mana? " Aerri bertanya. " Ulsan.. Rumah peninggalan ibubapa aku.. " Jawab Ailee. " kau pergi bersiap kemas semua barang kau.. Sebab kejap lagi kita akan bertolak.. Flight pukul 10.30 pagi ni. " Jelas Ailee.
Aerri mengangguk faham. Lantas dia mengemas baju. Setelah itu dia membersihkan dirinya.
[20 minit kemudian.]
Ailee memasukkan begasi ke dalam bonet kereta. " kajja.. " Ajak Ailee. Aerri hanya berdiri tegak disitu. Terasa berat hati untuk meninggalkan kawasan itu. Pelbagai kenangan dicipta.
Orang yang dia sayang. Puan Yeon ibunya. Amber adiknya. Sungguh berat untuk berjauhan dengan mereka. Tapi kalau ini dapat mengubah nasibnya. Dia akan lakukan. " Aerri? Jom ?" panggil Ailee.
Aerri sedar dari lamunannya. Dia terus masuk ke dalam perut kereta. Ailee bergegas memandu ke lapangan terbang.
✨
[ Di lapangan terbang ]
Ailee menarik begasi miliknya dan Aerri. Jam tangannya dikerling. " 10 pagi.. Another 30 minutes.. " Kata Ailee. Aerri melepaskan keluhan yang berat. Perlukah dia lakukan sedemikian? Meninggalkan keluarganya?
" Aerri.. Kau tunggu sini kejap.. Aku pergi toilet.. " Arah Ailee lalu dia pergi menuju ke tandas. Aerri duduk di sebuah bangku panjang. Dia hanya melihat manusia yang lalu dihapanya. Sungguh ramai tidak terkira.
Matanya hanya tertumpu kepada sesuatu. Seorang ibu sedang memimpin anak kecilnya. " Ji..jihoon.. " Aerri memegang perutnya. Sungguh mesra perempuan itu melayan kerenah anaknya. Ya. Dia seorang ibu yang penyanyang. Tapi adakah dia seperti itu juga? Atau sebaliknya?
Air mata ditahan dari mengalir. Hanya melihat sekeliling. Dunia seperti tiada guna baginya lagi.
" pengumuman.. Kapal terbang ke Ulsan akan bertolak 15 minit lagi. Harap semua penumpang sudah pon sampai dan bersedia. Terima kasih "
Rasa berdebar hatinya. " lagi 15 minit aku akan tinggalkan semua orang. " Gumam hati Aerri. " Aerri ya! Kita kena pergi ke flight sekarang. " Ailee datang dari arah belakang. Aerri mengangguk dan menarik begasinya.
_
Aerri duduk di seat bersebelahan dengan tingkap. Tinggal beberapa minit lagi. " dekat sana aku ada kerja untuk kau bila kau dah bersalin nanti.. " Kata Ailee. " gomawo Ailee.. Kau dah banyak bantu aku.. " Kata Aerri sambil tersenyum tawar.
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt