" sebab saya cintakan Yeon Aerri "
Semua tetamu yang hadir pada hari itu terkejut dengan pengakuan Wonwoo. Eunice mengerutkan dahinya. Tangannya dicapai pada lengan Wonwoo dengan kasar. Wajah tidak puas hati Eunice jelas dimukanya.
Wonwoo memandang kedalam mata Eunice lalu tersenyum sinis. " seronok? " soal Wonwoo. Eunice mengetap bibirnya. Air mata Eunice mula bertakung dimata. " apa awak buat ni Wonu?! " kata Eunice separuh menjerit. Mukanya terpaksa ditebalkan untuk menahan malu dihadapan khalayak ramai.
" Aku buat benda yang betul. " jawab Wonwoo lalu memalingkan mukanya semula kehadapan. Wajah eomma dan appanya yang duduk saling berjauhan dibawah dipandang silih berganti. " Sekali lagi Wonu nak beritahu.. Wonu cintakan Aerri. Bukannya perempuam murahan ni "
Tuan Jeon mempamerkan muka ketatnya. Sekarang ini dia langsung tidak senang duduk. Tangannya dimasukan kedalam blazer seperti mahu mencari sesuatu. " jadi betul lah apa yang aku sangka selama ni? " Wonwoo menuruni tangga lalu berjalan kearah Tuan Jeon.
" kau yang bunuh Hyera kan? " soal Wonwoo. Tuan tersenyum sinis. Rahsianya selama ini terbongkar akhirnya. Tuan Jeon bangun dari duduknya lalu mengeluarkan pistol dari blazer-nya kearah kepala Wonwoo.
" kau teruskan ataupun kau nak ikut jejak Hyera? "
" Wonu!!!! " jerit Puan Jeon yang sudah pun takut. Jungkook lantas mendapatkan Puan Jeon agar tidak mendekati mereka berdua. Semua tetamu yang datang terkejut dan ada juga yang beransur keluar. " kau sanggup bunuh anak kau sendiri untuk perempuan yang akan rampas harta kau ni? KENAPA?! KENAPA KAU SANJUNG SANGAT DIA NI?! "
Tuan Jeon terdiam. Pistol itu ditekan kuat pada kepala Wonwoo membuatkan suasana disitu menjadi semakin ketat. " Kenapa diam? Jawablah "
" dari dulu aku tak pernah rasa bahagia melainkan aku dengan eomma. Perempuan yang paling kau benci, yang selalu kau pukul, yang selalu kau caci! "
" tapi kau tahu tak, perempuan yang kau benci tu lah setia dengan kau sampai sekarang. Nak tahu kenapa? Sebab kau tu buta! Langsung tak pernah hargai pengorbanan seseorang yang sanggup sayang kau walaupun terpaksa"
" kalau eomma boleh, kenapa kau tak boleh? "
Puan Jeon memegang dadanya. Setitis demi setitis air matanya jatuh ke pipi. Melihat dua orang insan yang tersayang bergaduh teruk. Hatinya cukup tersentuh dengan kata-kata Wonwoo tadi. Jungkook menundukan mukanya kebawah. Baru dia tahu , derita Wonwoo yang selama ini ditanggung.
" lepas tu, aku jumpa dengan Hyera. Tapi kau rosakan hari kebahagiaan aku dengan dia "
" sekarang aku jumpa yeoja bernama Aerri. Dan kali ini"
" aku tak akan benarkan kau rosakan kebahagian aku! "
Tengking Wonwoo membuatkan gereja itu bergema dengan suaranya. " kau memang kurang ajar Wonwoo! " Wonwoo tersenyum sinis. " sekarang kau boleh buat apa-apa terhadap aku. Untuk kebahagiaan kau. Kau sanggup bunuh aku? Sekarang kau bunuh! "
Eunice mengetap bibirnya. " Wonu...jangan buat kerja gila " perlahan-lahan langkahnya diatur kearah Wonwoo. Tuan Jeon masih lagi berkeras. Wonwoo memejam matanya. " Wonu... " Puan Jeon menekup mulutnya dengan tangisannya yang semakin kuat.
YOU ARE READING
Love Made From Heaven
Romance" kau minat muzik? " " minat.. " " sebab tu aku suka kau.. " " tapi saya dah ada anak.. Sanggup ke awak terima saya? " Cast : Mingu&Wonwoo | svt