Part 28

754 78 28
                                    


" annyeong wonw-- "

" BAMMM "

Pintu dorm itu dihempas kuat oleh Wonwoo. Hampir luruh jantung Aerri serta Jungkook mendengarnya. Aerri memegang dadanya. " wa..waeyo? " matanya dialihkan pada Jungkook disebelahnya. Jungkook mengeluh.

" jangan ambil hati noona.. dia memang selalu macam tu .. " jelas Jungkook. " ye ke? ke noona ada buat salah? " Tanya Aerri lagi. Jungkook menggelengkan kepalanya lalu tersenyum. " aniya.. noona tak ada buat salah pun.. saya kenal dia.. " Nafi Jungkook sekali lagi.

Bahu Aerri dipegang lembut oleh Jungkook. Digosok belakang Aerri dengan telapak tangannya. Aerri tersenyum tipis. " Nae.. er.. noona balik dulu nae? " Pinta Aerri.

" nak saya hantarkan? " pelawa Jungkook. Lantas Aerri menolak ajakkan Jungkook. " tak pe.. noona boleh balik sendiri.. " Jawab Aerri. Jungkook mengeluh kecil. Bukan dia mahu memaksa tetapi itu adalah kehendak Aerri. " baiklah noona.. "

" and.. Jungkook-shi.. "

" hurm? "

" tolong cakap dekat Wonwoo.. noona minta maaf kalau noona ada buat salah.. "

Pinta Aerri. Jungkook hanya mengangguk perlahan. Langkah Aerri diatur keluar dari kampus tersebut. " Noona.. "

" Erm "

" Take care.. "

Aerri tersenyum.

" Arraseo.. "

"Tingg tongg "

Loceng rumah Kai ditekan untuk beberapa kali. " Huh? siapa tu? " desis hati Kai yang dari tadinya menonton telivisyen di ruang tamu.

" Tingg tonggg "

" Dumm dum! dum! "

" bukak lah woi! "

Kai terkejut apabila mendengar suara pekikkan seorang lelaki diluar rumahnya. Dahinya dikerutkan. Seperti dia kenal siapa pemilik suara tersebut. Tapi tidak mungkin lah dia?

Kai memberanikan dirinya untuk kearah pintu.

" DUM! DUM! DUM! "

Sekali lagi pintu itu diketuk kuat oleh pemilik suara misteri itu. Kai menghembuskan nafasnya.

" krekk.. "

" Huh ingat dah mati tadi.. susah sangat ke hyung nak buka pintu? "

Kata Mingyu dengan nada suara yang serak. Dahinya yang berpeluh dilap menggunakan lengannya. Kai terpaku. " Mingyu? " Kepala Kai didongakkan sedikit untuk melihat Mingyu.

Tidak dia jangka Mingyu akan kesini. " kau lari? " tanya Kai.

" yup.. kau ingat aku tak ada life ke nak duduk dalam penjara tu? "

Love Made From HeavenWhere stories live. Discover now