Bölüm 3
Yeni ArkadaşımızKafeye girdiğimde bizimkiler bana bakıyordu. Ne var der gibi kaş göz yapmamla Orkun'un yanıma gitarla gelmesi bir oldu.
"Pericim hadi bize bir şarkı söyle." dedi. Lisede bunu sürekli yapardık. Severdim. Sesimde fena değildi. Ama yine de kafe çok kalabalıktı.
"Başlamayalım yine Orkun ya" dedim işin içinden sıyrılmak için..
"Seviyorsun işte şarkı söylemeyi hadi söyle" dedi Orkun ısrarla. Hiç kırmamıştım onu şimdi de kırmayacaktım.
"Tamam öyle olsun. Gel şuraya otur" diyerek yanımda ki sandalyeyi gösterdim. Oda hemen gelip yanıma oturdu. Teoman sevdim seni bir kere şarkısını çalmasını istedim.
Çalmaya başladıktan sonra söylemeye başladım bende.
Sevdim seni bir kere
Başkasını sevemem
Deli diyorlar bana
Desinler değişememDaha yolun başındasın
Değişirsin diyorlar
Oysa sana çıkıyor
Bildiğim bütün yollarSevgi anlaşmak değildir
Nedensiz de sevilir
Bazen küçük bir an için
Ömür bile verilirŞarkı bittikten sonra herkes alkışlamaya başladı. Sandalyeden kalkıp konuşmaya karar vermiştim. Sandalyeden kalkmamla Deniz'in omuzlarına ellerini koymuş şaşkın bir şekilde bana bakan Taha'yı gördüm. Niye bu kadar şaşırdığını anlamamıştım. Ani bir kararla yanına gitmeye karar verdim. Alkışlayan kişilere dönüp.
"Teşekkürler arkadaşlar" dedim ve Taha ya doğru yürümeye başladım. Bir kaç adımda yanına vardım.
"Gelmişsin" dedim ve gülümsedim.
"Denize bakmaya geldim." dedi ve ellerini Deniz'in omzundan çekti. Deniz kalkıp Sara'nın yanına giderken bir süre arkasından baktım ardından bakışlarımı Taha'yı çevirip.
Kafamla onayladım. "Sanki sevgilini çok sıkıyor gibisin. Benden sana tavsiye bazı kızlar sıkıya fazla gelemez." dedim
Taha kaşları şaşkınlıkla havaya kalkmış bir şekilde "Sevgilim?" diye sordu.
Gülümsedikten sonra "Deniz işte" dedim ve Taha'nın gülmesini izledim. Niye gülüyordu ki?
"Deniz benim sevgilim değil ki" dedi ve bu sefer benim şaşkınlıkla kaşlarımın havaya kalkmasını sağladı.
"Nasıl yani?"
" Hiç mi imza listesinde soyadımızı görmedin Deniz benim kardeşim." dedi. Daha fazla ne kadar şaşırılır bilmiyorum ama şuan tam olarak o noktadaydım.
Bu cümleden sonra mutlu olmam garip değil mi? Bu çocukta beni ona çeken bişeyler vardı. Anlam veremiyordum.
Hiç bozuntuya vermeden konuşmaya devam ettim.
"Nerden bilim ya ben kardeş olduğunuzu" dedim kendimi savunmaya geçmiştim. Başka türlü bu işin içinden sıyrılamazdım.
"Tamam kızım tamam" dedi Taha ve gülümsedi.
"Hayırdır sarışınım sıkıntı mı var?" diyen Orkun'a döndü bakışlarım. Ne zaman geldiğini anlamamıştım bile..
"Yok atarlım yeni arkadaşımız" dedim. Taha'yı göstererek.
Tabi ki Taha rahat durmayarak direk cevap verdi."Sıkıntı olsa be olur Orkun bey?" dedi. Orkun'un adını nerden biliyordu acaba?
"Periyle ilgili sıkıntı olamaz genç anladın mı?" dedi Orkun lakabına yakışan bir şekilde.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KUYRUKLU YILDIZ
Подростковая литература"Kuyruklu yıldızlar vardır; yetmiş yılda bir yaklaşır dünyaya... İnsan ömrü boyunca ya bir defa görür ya hiç... Ben o kuyruklu yıldızı gören şanslı insanlardanım. Benim kuyruklu yıldızım sensin. İnsanların hep görmek için uğraştığı yetmiş yı...