Jongup berasa tidak sedap badan. Sejujurnya dia berasa lapar lagi walaupun telah makan diatas kapal tadi.
Jongup memakai jaket kulit yang diletakkan diatas kerusi. Bilik dia diantara himchan dan zelo.
“ Aku nak ajak orang teman ke?” Jongup berfikir sekejap.
“ tak payah la” kata jongup sebelum menunggu lif.
Semasa dia menunggu lif dia ada nampak suatu kelibat seperti sedang menaiki tangga . Jongup tertarik untuk pergi ke arah bayangan tadi tapi terbantut sebab pintu lif sudah terbuka.
Kwangsoo berada didalam lif tersebut. Mereka melemparkan senyuman pada satu sama lain.
Kwangsoo: kamu pun nak makan juga ke?
Kwangsoo bercakap.
Jongup: haa aa saya nak makan juga.
*krik krik*
Suasana awkward menyelebungi mereka sampailah lif sampai didestinasi.
Kwangsoo: eh pergi mana sini la tempat makan dia.
Kwangsoo memanggil jongup yang pergi ke arah lain.
Jongup tersenyum segan.
Mereka memasuki ruang makan yang dipenuhi cahaya lampu neon dan ada 3 orang lelaki yang sedang memainkan biola untuk mereka.
Kwangsoo: saya rasa nak makan steak
Kata kwangsoo sambil melihat ke seluruh kawasan.
Jongup: saya nak makan ramen.
Kata kata jongup tadi membuatkan kwangsoo ketawa.
Kwangsoo: mana ada ramen kat sini
Kwangsoo berjalan disatu tempat.
Kwangsoo: saya nak steak
Kata kwangsoo pada waiter yang menjaga makanan
Waiter: di sini awak perlu makan apa yang disediakan diatas meja ini saja.
Kata waiter itu
Kwangsoo: tapi petang tadi saya pesan boleh.
Kwangsoo berasa pelik.
Waiter: polisi pagi,petang dan malam hotel ini memang berbeza.
Kata waiter itu lagi. Kwangsoo hanya menahan sabar. Dia melihat makanan yang disediakan di atas meja.
Kwangsoo: eh kejap.
Kata kwangsoo setelah mendengar bunyi deringan telefon bimbitnya sendiri.
Cepat cepat dia mengeluarkan telefon bimbit dari kocek seluarnya. Tak sempat kwangsoo untuk menjawab panggilan ianya dimatikan. Kwangsoo memandang lama skrin telefonnya sebelum ingin memasukkan semula ke dalam kocek seluar tapi dia terhentikan langkah dia saat matanya menangkap sesuatu berada disebelahnya. Menggigil tangannya memegang handphone itu sambil mengarahkannya ke sebelah kanannya. Ternyata benar ada sesuatu yang berdiri disebelahnya. Kwangsoo menjerit lalu handphone tercampak masuk ke dalam mangkuk kimbap. Kwangsoo pula boleh pula terjatuh kebelakang kerana terlalu takut.Kwangsoo: Ahh!! Hantu!! Hantu!!
Jerit lee kwangsoo sambil mengesak ngesak ke belakang. Jarinya tidak habis habis menunjukkan dimana hantu itu berada. Jongup yang nampak insiden itu segera berlari ke arah lee kwangsoo.
Jongup: kenapa ni kwangsoo?!
Jongup pelik kenapa kwangsoo boleh menjerit tak tentu pasal.
Kwangsoo: han..hantu!! Saya nam..pak hantu..
Kwangsoo bercakap tergagap gagap sambil menunjukkan di mana dia nampak hantu itu berada lagi sekali
Jongup: saya tak nampak apa apa
Jongup membalas sambil menggelengkan kepalanya.
Kwangsoo: Adaaa!! Saya nampak dekat skrin telefon saya..jjinjaa! Saya tak tipu!!
Kwangsoo memegang erat tangan jongup kerana ingin dia percaya. Lagipula dia tiada masa untuk membuat lawak disini.
Jinwoo: kenapa ni?
Jinwoo mendekati mereka berdua.
Kwangsoo: kamu...
Kwangsoo lekas lekas bangun dengan bantuan jongup.
Kwangsoo: dekat sini ada hantu kan? Jangan tipu
Kwangsoo kini hanya berada beberapa cm dari jinwoo.
Jin woo mengalihkan pandangannya dari kwangsoo. Dia menarik nafas dalam dalam sebelum bercakap
Jinwoo: Jangan buat kecoh di sini. Kamu boleh mengadu makan minum semua tapi kalau kamu merepek lagi kamu akan kena.
Jinwoo memberi amaran pada kwangsoo sebelum berlalu pergi.
Kwangsoo: tak guna
Kwangsoo menggenggam erat tangannya tanda marah
Jongup: Dah la kwangsoo jom la makan.
Jongup memujuk kwangsoo. Kwangsoo hanya mengikut.
YOU ARE READING
Kisah Seram B.A.P 2 : Tersadai Di Private Island
Mystery / ThrillerSekumpulan kawan dari group b.a.p telah bercuti disatu pulau private yang jarang dikunjungi. Percutian yang difikirkan menggembirakan bertukar menjadi mimpi ngeri dan gangguan kepada mereka. Ditambah lagi dengan kehadiran joongki dan kwangsoo yang m...