" Zelo!!"
Youngjae segera meluru ke arah zelo dan memeluknya erat.Lama jugak dia tidak berjumpa dengan zelo. Asyik berjumpa dengan yongguk dan daehyun je.
"Aku ingatkan kau dah hilang"
Youngjae menambah.Jongup hanya memerhatikan zelo disatu sudut,pandangannya tajam. Waktu itu jinwoo mendekati zelo dan mereka berada amat dekat.
"Tak sangka kau yg aku cari"
Zelo melihat jinwoo seperti tidak berpuas hati.
"Kita masih kawan kan?"
Jinwoo seperti tidak mempunyai perasaan sebab mampu melontarkan ayat macam tu padanya.
"Dah la,jangan fikir buruk. Tu adik kita."
Daehyun sedar jongup sedang memikirkan sesuatuu lalu memberi pukulan perlahan dibahunya. Bagi daehyun, dia tak akan percaya zelo sanggup membuat perkara buruk macam tu pada mereka semua. Mungkin ada sesuatu yg mengawalnya atau benda lain tapi bukan zelo.
Zelo segera mendekati yongguk yang berada paling hujung didalam bilik. Dia mendekati yongguk dan seperti memasukkan sesuatu didalam poket yongguk sambil berbisik.
"Nanti hyung akan perlukan ni"
" Aku rasa dah hampir tamat tempoh mereka disini"
Seunggi tiba2 mengatakan sesuatu yang aneh.
" tempoh"
Yongguk yang diam dari tadi tiba2 bersuara. Dia dapat menangkap apa yg mereka berdua cuba bualkan..
" Ye. Tempoh korang. Korang tahukan peraturan hotel ni sebenarnya. "
Jinwoo yg mula bersuara dengan nada yg agak serius berbanding sebelum ni.
" peraturan yg kau selalu sebutkan masa awal masuk ke?"
Kwangsoo cuba untuk meneka. Dia tergopoh gapah untuk menjawab seperti selalu.
"Peraturan yang korang langsung tak ikut tu. Yeah. "
Jinwoo mula menjawab dengan nada sindiran.Joongki berada didunianya sendiri.Masih memikirkan tentang abangnya yang dia berjumpa dalam waktu yang singkat. Kwangsoo mencuit joongki setelah menjawab.
"Kenapa dengan tempoh tu?"
Himchan pula bertanya. Dia mula tertarik dengan jawapan jinwoo.
" Tempoh tu..kalau korang bernasib baik korang akan dapat balik. Tempoh tu kalau terlebih korang akan stay"
Kwangsoo dan joongki memandang satu sama lain.
" Kalau tak bernasib baik?"
Kwangsoo bertanya lagi.
"Korang akan tinggal disini dengan kami sampai bila bila"
Jinwoo tergelak.
"Kau gurau kan"
Yongguk memandang jinwoo dengan serious.
" Dari awal aku tak pernah bergurau. Korang je yg x ambik serious"
Reaksi wajah jinwoo menjadi lain. Muka dia menjadi lagi scary dari sebelumnya.
" Apa ni weh! Aku tak nak duduk sini"
Kwangsoo menarik tangan jinwoo seperti inginkan penjelasan. Jongup seperti terkena tamparan yang kuat setelah mendengar.
" Zelo dan Joongki. Korang dah boleh pergi dari sini. "
Joongki dan zelo yang samar samar mendengar suara jinwoo perlahan menghilang setelah jinwoo memetik jari.
" Weh Joongki! Zelo!"
YOU ARE READING
Kisah Seram B.A.P 2 : Tersadai Di Private Island
Misterio / SuspensoSekumpulan kawan dari group b.a.p telah bercuti disatu pulau private yang jarang dikunjungi. Percutian yang difikirkan menggembirakan bertukar menjadi mimpi ngeri dan gangguan kepada mereka. Ditambah lagi dengan kehadiran joongki dan kwangsoo yang m...