Youngjae mengeluarkan bungkusan roti dari poket begnya dengan perlahan. Dia risau jika daehyun nampak pasti akan diambilnya.
Tak sampai berapa saat dia dapat merasakan ada seseorang dibelakangnya. Kelihatan seperti sedang memerhatikan dia. Youngjae mengumpulkan segala semangat yg ada untuk menoleh kebelakang. Dah la dalam bilik dia tiada sesiapa. Semua ahli bap yg lain telah tidur selepas latihan tadi.
Belum sempat dia pandang bungkusan roti ditangannya ditarik rakus. Youngjae menjerit kuat sambil menutup kedua belah matanya. Gelak tawa yg didengar selepas dia menjerit membuatkan youngjae berasa sakit hati. Dia sedar siapa empunya badan yang sedang ketawa padanya itu. Siapa lagi kalau bukan jung daehyun.
Youngjae: hey kamu tak guna bila masa kamu bangun?!
Youngjae bingkas bangkit.dari tempat tidurnya. Daehyun berganjak kebelakang.
Daehyun: Kamu kedekutkan..selalunya berkongsi dengan saya..
Daehyun memberi alasan..senyuman lebar menampakkan barisan giginya yg putih dan rapi.
Youngjae: kongsi? Excuse me sir!
Daehyun: yes?
Daehyun memotong percakapan si youngjae dengan pantas.
Youngjae: tak guna cakap bak sini.
Youngjae kini bergelut dengan daehyun untuk mengambil bungkusan roti tersebut. Mereka berdua terjatuh kelantai dan berguling di a tas lantai. Daehyun bertindak bijak dengan menyorokkan bungkusan roti didalam bajunya. Youngjae perasan dia cuba mengambil semula bungkusan roti itu semula.
Youngjae: buka baju kamu!buka Saya kata!
Daehyun menggunakan segala tenaga yg ada untuk menahan serangan dari youngjae. Tiba tiba mereka berdua kaku. Mereka terlihat seseorang sedang berdiri didepan pintu. Dengan posisi yang mencurigakan daehyun sedar apa yang dia sedang fikirkan.
Youngjae: kyaaa!! Jongup tolong saya!
Youngjae cuba meminta tolong dari jongup.
Jongup: saya tak nampak apa-apa
Jongup pergi meninggalkan mereka berdua bersendirian lagi. Nampak sangat jongup terkejut dengan apa yg dia nampak.
Daehyun sekali lagi ketawa. Youngjae terdiam dia tidak faham kenapa jongup tidak mahu menolongnya.
daehyun cepat cepat bangun dan lari meninggalkan youngjae.Youngjae: tak guna! Roti saya!!
Youngjae sedih..daehyun selalu ambik makanan rahsia dia. Dia masih lagi baring diatas lantai mengenangkan nasib.
Youngjae: tunggula kamu jung daehyun nanti saya balas balik padan muka kamu tunggu la...
Youngjae bercakap sendirian.
Yongguk: kenapa?
Yongguk terus duduk disebelah youngjae.
Youngjae tidak membalas.
Yongguk: dae curi makanan kamu lagi ke.
Youngjae mengangguk.
Yongguk: takpe nanti esok saya belanja kamu makan..
Dengar saja perkataan makan dia terus bangun.
Youngjae: waah terima kasih!.
Youngjae memeluk erat yongguk. Yongguk memang seorang ketua kumpulan yg baik sekali bagi dia.
Yongguk: dah pergi tidur esok kena bangun awal.
Yongguk tinggalkan youngjae sendirian.
Youngjae mendapat sms kakao talk daripada daehyun yg berbunyi:
" sedap la roti ni ada cheese ada ayam ada mayoniss..nanti kalau kamu beli lagi jangan kedekut okay? Byee 😉"
Selepas membaca isi sms itu membuatkan marah youngjae membuak buak. Dia menjerit memanggil nama daehyun.
Yongguk masuk ke dalam bilik youngjae dengan wajah yg cemas.Yongguk: kenapa?
Youngjae yg sedar akan kesilapannya hanya tersengih.
YOU ARE READING
Kisah Seram B.A.P 2 : Tersadai Di Private Island
Misterio / SuspensoSekumpulan kawan dari group b.a.p telah bercuti disatu pulau private yang jarang dikunjungi. Percutian yang difikirkan menggembirakan bertukar menjadi mimpi ngeri dan gangguan kepada mereka. Ditambah lagi dengan kehadiran joongki dan kwangsoo yang m...