Bab 10

135K 2.1K 31
                                    

Sudah 2 minggu berlalu sejak aku di berada di apartment Mike. Sejak itulah dia tidak ke sini. Haish.... rindu bertandang di hati. Ceh.... jiwang kau ni Lia.

Menyedari ada orang disebelah, aku menoleh. Eh.... macam kenal. Tapi kenapa lain? Bukan dia kot. Aku kembali memandang ke depan.

"Tak kenal?" Soal lelaki itu. Aku menoleh ke arahnya. Lelaki itu memandang ke hadapan. Dia cakap dengan aku ke?

"Ya. Saya cakap dengan awak, Cik Lia." Kata lelaki itu sambil menoleh aku. Ops... dia dengarlah. Cik Lia? Mana ada orang lain panggil aku begitu kalau bukan dia. Oh my!!
"Encik Hakim!" Kataku separuh jerit. Wow!! Penampilannya berbeza. Tiada kemeja, tiada tie di leher. Tiada juga rambut belah tepi. Aku ketawa perlahan. Kagum. Dia nampak hensem sangat hari ni. Hensem berganda ganda dari Mike.

"Awak berbeza." Kataku pendek. Masih teruja melihatnya.

"Awak tak suka?" Soal Encik Hakim.

"Mestilah suka." Balas ku sambil memegang lengannya dengan lembut. Ops....Terpegang. Bukan sengaja memegang. Encik Hakim tak terkejut dengan tindakan ku. Aku pulak yang terkejut. Ada 'can' malam ni. Aku tersipu malu. Alahai.....

"Awak nak ikut saya malam ni?" Encik Hakim membisik di telinga ku. Encik Hakim ke Mike?

"Err.... Mike suruh awak datang sini ke?" Ada nada kecewa disitu. Oii Lia... Tadi bukan ke kau rindu si Mike tu.

"Kenapa? Awak pilih Mike dari saya ke? Sebab dia kaya? Sebab dia 'bagus' atas katil?" Soal Encik Hakim bertubi tubi. Aku ketawa perlahan. Ada bunyi cemburu di situ.

"Bukan macam tu. Saya ni hanya bekerja je. Kalau Encik Hakim perlukan 'service' saya, padang bola saya tadahkan." Gurau ku. Aku merenung wajah Encik Hakim.
Entah kenapa aku tak suka dia begini. Aku ingatkan dia seorang lelaki yang baik. Tak main dengan pompuan-pompuan macam kami. Nampaknya lelaki semua sama.

"Jom. Saya nak jumpa Mummy awak dulu. Tak baik bawak anak gadis orang tanpa izin." Encik Hakim pula bergurau. Walaupun terusik dengan gurauannya, tapi aku layankan saja.

Aku meminta izin ke bilik rehat sementara Encik Hakim selesaikan urusannya dengan Mummy Allen. Banyak juga duit mamat tu. Cecah ribu juga kalau nak bawa kami bermalam di luar. Aku sedang menyapu lipstik ketika Tasya masuk. Wajahnya mencuka.

"Kenapa kau ni Sya? Monyok je?" Tanya ku.

"Boring! Hari ni asyik dapat pisang hitam je. Lunyai badan aku dikerjakan." Jawab Tasya. Dia menghenyakkan punggungnya ke sofa. Aku ketawa mengekek. Nasib kau Tasya.

"Mungkin sebab muka kau ni iras-iras Kajol kot. Tu yang dorang suka sangat." Sakat ku. Tasya menarik muka. Dia mencebik.

"Kajol.... Kajol jugak. Tapi aku dah nak kojol dah ni. Eh aku nampak mamat yang amik kau hari tu dengan Mummy, apa kes?" Alamak.... dia tanya pulak.

"Aku keluar lagi malam ni." Jawab ku perlahan. Riak muka Tasya berubah.

"Wah.... untung kau. Aku kat sini dah 5 tahun. Tak pernah di ajak keluar 'dating'. Tak pe la, mungkin belum rezeki aku. Have fun ya. Jangan buat malu 'company' kite." Jawab Tasya. Hish minah ni... sempat lagi perli.

Selesai touch up apa yang patut, aku terus mendapatkan Encik Hakim. Urusannya dengan Mummy Allen selesai. Kami beriringan keluar dari kelab yang sesak itu. Dia memimpin tangan ku. Terasa bahagia sekejap.

..................................................................................

*hye korang....
Alhamdulillah makin bertambah reader. Tapi kenapa vote nye kurang. Kalau cam ni, nak majok la. Hehehe..... komen pun tak de. Sedih ni. :(
Pape pun terima kasih sebab follow cerita ni. Love u all

Xoxo

G.R.OWhere stories live. Discover now