Chapter 3

1.3K 91 0
                                    

Bunyi alarm yg tak henti henti berbunyi itu mengejutkan Redna dari lenanya. Segera dia menggapai telefon bimbitnya untuk mematikan alarm itu. Bikin bingit saja..

Redna POV:

Aduhai, kacau betul lah alarm ni. Orang baru je syok syok tido. Haih...

Aku segera melompat turun dari katil apabila satu lagi alarm ku berbunyi. Iaitu.... 

Omma. 

Aku segera menghampiri pintu yg diketuk sedari tadi.

Aku membuka pintu itu dan memandang ommaku.

"Ne, omma... Redna dah bangun nie"

Mulut segera ku tekup apabila aku mula menguap. Omma masih di situ. Sejujurnya aku masih mengantuk memandangkan hari ini hari cuti. Tapi apakan daya...

"Ha... Kamu pergi bersiap sekarang! Pakai baju yg sopan dan feminin tau!" Kata omma lalu berlalu dari bilikku.

"Feminin? -.-... Apa selama ni aku ni tak feminin ke ?"

Aku segera mengatur langkah ke arah bilik air. Tuala yg tergantung segera ku gapai.

Usai mandi, aku segera menuju ke arah almari baju ku. Segera ku cari cari baju yg sesuai untuk dipakai. Sehelai dress menarik perhatianku. 

Aku menuruni anak tangga rumahku. Appa dan omma kelihatan tersenyum dengan kehadiranku. Senyum maksudnya okaylah kan?

Appa: Okay, semua dah siap, ya? Kita bergerak sekarang. 

Aku mengikuti omma dan appa menuju ke kereta. Aku memasuki perut kereta. Sepanjang perjalanan, aku hanya mendengar lagu di telefonku sahaja.

Omma: Redna..... Tunjuk sikap yg baik... Jangan asyik nak berkepit dengan telefon kamu tu je.... Jaga adab sikit...

Aku hanya mengangguk tanda faham. 

Author POV:

Kereta milik keluarga Redna memasuki perkarangan rumah agam milik keluarga Encik Park. Sebaik sahaja Redna, omma dan appanya turun dari kereta, Puan Park dan Encik Park datang menjemput mereka.

Puan Park: Ha sampai dah tetamu yg ditunggu tunggu. Mari jemput masuk. 

Omma: Maaflah ya lewat sedikit, traffic jam pula tadi. Jom lah kita ya hahaha.

Redna hanya mengikuti omma dan appanya. Dia diam sahaja hari ini. 

Mereka bertiga dijemput duduk oleh Puan Park. Seketika kemudian ada seorang pembantu rumah yg datang menghidangkan air.

Puan Park: Jadi macam mana? Keputusannya macam mana? Dia setuju ke? 

Omma: Syukur. Dia setuju. Kan Redna? 

Redna: Ya... Saya setuju aunty...

Puan Park: Eh tak payah aunty aunty dah... Kena start panggil 'omma' mulai sekarang. 

Redna hanya mengukirkan senyuman tatkala seisi rumah itu sedang bergelak ketawa. 

Puan Park: Package ya Redna ni. Cantik dan comel pula tu. 

Omma: Biasalah kan anak saya HAHAHA 

Sekali lagi seluruh isi rumah itu dipenuhi gelak tawa. Mata Redna mula melilau mencari bakal suaminya. Tak nampak batang hidung pun. 

Puan Park meminta izin ke dapur sebentar. Tinggallah Redna dan ommanya di ruang tamu itu. Redna melentokkan kepalanya di atas bahu ommanya.

Redna: Omma~~~

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now