Chapter 18

958 70 0
                                    


Selesai membeli barang dapur, Jimin mengajak Redna makan di restoran Japan kerana perutnya lapar. Selesai makan, mereka hanya duduk. Jimin pula menghadap telefon bimbitnya.

Redna sedari tadi hanya memandang ke arah Jimin. Hairan benar dia dengan suaminya itu. Dia risau juga jika Jimin memendam perasannya.

Redna: Erm... Awak?

Jimin: Yes? Kau nak order apa-apa lagi ke? Kalau ada kejap aku bangun bagitahu.

Redna: Eh tak tak. Bukan tu...

Jimin: Ha, habistu? Nak beli baju lagi? Kalau nak lagi aku okay je.

Redna: No... Dengarla dulu...

Jimin: Ha, cakaplah. Apadia?

Redna: Are you okay?

Jimin: Yes, Im okay. Why?

Redna: Really okay?

Jimin: Ish ish dia ni... Ya aku okay... Kenapa? Aku nampak macam aku demam ke? Pucat meh muka aku?

Redna: No... Tapi pasal tadi tu? Are you fine about that?

Jimin: Oh pasal perempuan tak guna tu ke? Halah, buat apa aku nak runsing fikir pasal dia. Bukannya dapat apa-apa pun.

Redna: Tapi dia kan teman wanita awak. Saya tak pernah tengok awak marah dia sampai macam tu.

Jimin: Bekas teman wanita okay? Lagipun aku memang tengah cari alasan untuk putus dengan dia. Aku dah tak sukakan dia dah. Of course lah aku marah dia kaw kaw.. Dia nak tampar kau kan? Takkan aku nak duduk diam.

Redna: Hurm, macam tu eh? Thanks awak...

Jimin: Dia tu bukannya siapa-siapapun untuk aku. Tapi kau, kau isteri aku. Dan sebagai suami aku kena lindungi kau.

Redna: Hihihi.. Thanks awak...

Jimin: Most welcome... So lepas ni kita nak pergi mana?

Redna: Up to you.. Saya ikut je...

Jimin: Well, aku rasa nak masuk rumah hantu lah...

Sengaja Jimin ingin menyakat Redna. Hahaha rumah hantu. Pasti Redna menjerit sebentar lagi.

Redna: Ish... Tak mau lah... Benda lain tak ada? Tak mau rumah hantu! T^T Dia ni kan saja je dah tau orang takut, lagi-lagi dia nak kenakan.

Jimin: Hehehe.. Tak adalah. Aku main-main je... Ha perfume aku dah habis. Jadi kejap lagi kau teman aku pergi kedai perfume eh? Ha kau boleh tolong aku pilih perfume.

Redna: Okay, saya on je... Ha tu makanan dah sampai...

Selesai makan, mereka berdua pergi ke kedai minyak wangi. Jimin sibuk mencuba minyak wangi yg dia berkenan. Begitu juga dengan Redna. Dia mencuba beberapa minyak wangi. Ada juga yg wangi.

Jimin: Hish, tak ada yg wangilah... Kau tolong aku boleh? Kau pilihkan lah... Nanti aku beli yg kau pilih.

Sengaja. Bukannya dia tak boleh mencari sendiri tetapi dia ingin apa yg Redna pilih.

Redna: Hish, awak ni. Cerewet betullah. Ha kejap saya tengok yg mana sesuai dengan awak ya?

Jimin: Okay, sayang...

Redna: Ish, mengada betul...

Jimin hanya ketawa mendengar isterinya itu mengutuknya. Hatinya tak pernah rasa sebahagia ini apabila dengan Somi. Somi yg dia tahu hanya club club. Bosan dia dengan perangai Somi.

Selepas mencuba beberapa minyak wangi, Redna jumpa yg dia rasa sesuai dengan Jimin. Tetapi Jimin tidak setuju dengan cadangannya itu.

Jimin: Tak maulah yg ni. Bau macam girly ja...

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now