Redna mengekori orang itu sehingga ke suatu tempat. Dia berasa dia memang kenal dengan orang itu. Selepas orang itu berhenti di suatu tempat, barulah Redna benar-benar pasti yg itu orangnya. Dengan segera dia mengatur langkah mendekati orang itu.
Redna: Wow! Nice to meet you here, Somi! Wait siapa dia ni dekat sebelah you ni hah? Wow... Have you ever think about what Jimin going to feel when he know you curang dengan dia? Heh, girlfriend jenis apa you ni hah? Seriously, Jimin tak sesuai dengan you. Dia tu baik sangat. Not like you.. I dont know lah kalau nanti dia tahu hal ni, what he going to do with you. Tapi bawa-bawalah berubah ya?
Ya. Orang yg Redna ekori sedari tadi ialah Somi. Tetapi Somi dengan lelaki lain! Siap berkepit dan bermanja lagi. Pedas kata-kata Redna menghiris telinga Somi. Somi memandang Redna dengan pandangan tajam.
Somi: Hey, yg you ni sibuk sangat dah kenapa? Okay, kalau dia tak sesuai dengan I then? Sesuai dengan you ke hah? Mind your own business.
Redna: Hahaha... You think so? Kalau you pun rasa macam tu, haha ya la kot kan? Haish... Susah cakap dengan orang yg dah buat salah taknak mengaku. Ok lah I pergi dulu. Tak ada masa layan perempuan murahan macam you ni...
Somi: Hey! What you call me just now?!!!!
Redna tidak mengendahkan jeritan Somi kepadanya. Dia berlalu meninggalkan Somi dan teman lelaki barunya itu. Sedang dia berjalan menuju ke tandas, tangannya diraih seseorang. Dia segera menoleh memandang siapa yg memegang tangannya itu.
Jimin: Hiya, kau pergi mana hah? Puas aku cari kau. Risau tauk...
Redna: Eh, awak... Erm, erm tadi saya nampak macam kawan saya. Saya ikut lah, eh eh rupanya bukan. Hihihi..
Jimin: Ish, kau ni... Bahaya tau bahaya. Maunya kau kena culik ke apa ke. Tak ke aku susah. Buat aku risau tau.
Redna: Alo.. Sorryla... Saya tak sengaja T^T
Sengaja suaranya dimanjakan dan mulutnya dimuncungkan untuk membodek Jimin. Jimin tersenyum melihat telatah comel isterinya itu. Dia menarik hidung isterinya.
Redna: Auw, sakit!
Jimin: Tu hukuman sebab main pergi je. Dah, lain kali jangan buat lagi. Okay?
Redna: Okay,janji!
Jimin: Dah, tadi kata nak beli baju. Jomlah.
Jimin ingin menuju ke arah jalan yg ada Somi dan lelaki itu. Redna segera menghalang. Dia tidak mahu terserempak dengan Somi. Dia tidak mahu suaminya itu terluka melihat teman wanitanya dengan lelaki lain.
Redna: Eh eh awak... Kita pergi bahagian tu dululah.. Sini kejap lagi...
Jimin: Ha, ikut suka kaulah. Aku ikut je..
Redna: Ha, jom...
Redna menghela nafas lega apabila dia dapat menghalang Jimin. Dia tidak mahu merosakkan keadaan.
Selepas selesai membeli baju Redna dan Jimin, mereka berdua bersiar-siar di sekitar mall itu. Tiba-tiba mata Jimin menangkap susuk tubuh yg seakan dia kenali. Redna pula sedang sibuk melihat baju di kedai lain.
Jimin: Eh, tu macam Somi...
Redna: Ha? Ha? Apa awak cakap tadi?
Jimin: Tak ada... Cuba kau tengok tu, macam Somi kan?
Redna: Eh eh mana adalah... Orang lain tu. Awak silap tengok ni. Eh dahlah jom...
Jimin: No, Redna. Aku yakin tu dia. Dah ikut aku cepat.
Redna: Ha? Ala ala tak payah lah...
Jimin: No, follow me now.
Redna akur. Dia tidak dapat berbuat apa-apa lagi. Kali ini Jimin yg nampak Somi. Pasti Somi berdendam dengan dia kerana dia menyangka dia yg memberitahu Jimin pasal dirinya dengan lelaki itu.
Jimin mendekati Somi dan lelaki itu. Jimin mengukirkan senyuman sinis. Memang selama ini dia sudah mensyaki Somi.
Somi: Eh oppa... Wait, I can explain...
Jimin: Jap kau nak explain apa lagi? Dah terang-teranglah perempuan kau main kayu tiga belakang aku! Kau nak buktikan apa lagi? Yg dia ni abang kau? Patutla hari tu kau pernah tersasul panggil nama aku. Patutlah omma tak suka kau, rupanya ni perangai kau sebenarnya? Dasar perempuan murahan!
Somi: Oppa! Kenapa oppa ni? Oppa bagi Somi peluang untuk Somi jelaskan semuanya. Eh, ni mesti kerja you kan perempuan? You kan yg bagitahu Jimin pasal benda ni?
Seperti yg diagaknya Somi menyalahkan Redna. Redna memandang Somi tidak puas hati. Pantang dirinya dituduh sebegitu.
Redna: Heh, perempuan murahan! Kau jangan pandai-pandai nak tuduh aku. Aku dari tadi nak cover kau, kau tu yg terlebih cerdik. Lagipun Jimin yg jumpa kau sendiri. Bukan aku yg bagitahu dia. Tak reti diuntung betul perempuan ni. Dah buat salah semua orang kau nak salahkan.
Somi: No! You tipu! You yg bagitahu Jimin! Ish meh sini biar I tampar you!!! Dasar maid!
Somi cuba menampar Redna tetapi sekali lagi dihalang oleh Jimin. Sebaliknya kini tangan Jimin pula yg singgah di pipi Somi. Mulut Redna ternganga melihat apa yg baru Jimin lakukan. Somi pula memegang pipinya yg baru sahaja ditampar oleh Jimin.
Somi: Oppa! Why?!
Jimin: Eh kau tak payah nak panggil aku oppa bagai. Berani kau nak tampar isteri aku depan mata aku? Memang layak pun kau dapat penampar daripada aku. Baguslah perangai sebenar kau terbongkar macam ni. Sekurang-kurangnya aku tak perlu cari alasan untuk putus dengan kau. Lagipun kau sendiri tahu yg aku tak cintakan kau lagi. Oh ya, lagi satu aku rasa selama ni aku tak pernah cintakan kau, tapi aku suka kau. Jadi mulai hari ini, aku tak ada apa-apa urusan dengan perempuan murahan macam kau. Kau dengar sini baik-baik, sekali lagi kau cuba kacau Redna, aku tak akan teragak-agak nak buat lagi teruk daripada ni. Dan ya betul apa yg dia kata, aku jumpa kau sendiri. Bukan dia yg bagitahu. Jangan pandai-pandai nak salahkan dia kalau kau yg buat salah lah. Perempuan gila.
Somi: Oppa! Why!!! Don't do this to me! I love you!
Jimin: And I don't even love you! Dah jom sayang. Tinggalkan perempuan gila ni. Suruh dia enjoy live dia dengan skandal dia tu.
Pinggang Redna dirangkul Jimin. Mereka berdua berlalu meninggalkan Somi dan lelaki itu. Melihat apa yg Jimin lakukan sebentar tadi membuatkan Redna tercengang. Dia seakan tidak percaya apa yg baru Jimin hamburkan sebentar tadi.
Jimin: Okay, now baju dah beli, wayang dah tengok, ha barang dapur kita tak beli lagi kan?
Redna tidak menjawab pertanyaan Jimin sebentar tadi. Dia mengelamun.
Jimin: Redna? Redna oi oi... Kau termenung apa tu...
Redna masih lagi mengelamun. Jimin memandang muka Redna sambil memikirkan sesuatu. Dia mendekatkan mukanya di pipi Redna dan ccup! Dia mencium pipi Redna. Dengan serta merta Redna terjaga daripada lamunanya. Mukanya merah bak tomato. Dia memandang ke arah Jimin yg tersengih-sengih.
Redna: Hiya! Apa awak buat ni!
Jimin: Apa? Apa? Cium je...
Redna: Ish! Suka hati dia je... Eee eee nak kena ni!
Redna memukul-mukul bahu Jimin. Jimin mengelak-elak dari pukulan tersebut dan ketawa terbahak-bahak.
Jimin: Dah kau mengelamun tak habis habis. Aku tanya dari tadi tak jawab-jawab. Ha aku cium je lah.. HAHAHA...
Redna: Ish gatal betul!
Jimin: Ha ni, kita tak beli barang dapur lagi kan?
Redna: Haa..
Jimin: Ha jom. Kita gi supermarket kat bawah tu.
Seperti tadi lagi Jimin memegang tangan Redna. Redna memandang pelik melihat tingkah laku Jimin. Seperti langsung tidak kisah pasal dirinya dengan Somi. Kejadian tadi seakan luput daripada mindanya.
BERSAMBUNG
YOU ARE READING
•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|
RomanceMereka berdua berkahwin atas dasar paksaan dan keputusan keluarga. Jika seperti kisah-kisah lain, mereka akan sentiasa bergaduh kerana saling tidak cinta, tapi kali ini tidak. Mereka memutuskan untuk menjadi sahabat baik. Sentiasa menyokong dan memb...