Chapter 14

1K 70 4
                                    

Selepas lebih kurang 30 minit memandu, akhirnya Jimin sampai di rumah agam omma dan appanya. Dia segera masuk ke dalam dan mencari-cari kelibat Redna. Dia berlalu ke kolam renang dan terlihat Redna di situ. Dia segera mendekati Redna.

Jimin: Redna...

Redna: Eh, tuan dah sampai?

Jimin: Redna, please.. Im sorry.. Jangan gunakan gelaran tuan tu lagi please.

Redna: Ooo. Dah buat salah senang-senang minta dimaafkan? Hebat.

Jimin: Okay, I now.. Salah aku tu memang tak patut dimaafkan. Tapi please jangan hukum aku macam ni.

Redna: Dahlah. Tak ada benda untuk dibincangkan. Jangan risau, pasal kita saya tak ceritakan apa-apa. Cuma masa awak mabuk dulu tu saya terlepas cakap. Dahlah rimas duduk sini.

Redna meninggalkan Jimin seorang diri di kolam renang. Jimin tidak mengejar Redna. Dia tahu Redna masih lagi geram dengan apa yg telah dia lakukan.

Jimin memandang ke arah kolam renang. Dia teringat akan pertemuan mereka dahulu. Di sini mereka berjanji untuk tidak bergaduh. Tapi lihat apa yg jadi sekarang? Jimin meraup wajahnya. Dia bangun lalu meninggalkan kolam renang itu.

Jimin mendekati Redna yg sedang menonton televisyen di ruang tamu. Dia meletakkan tangannya di atas bahu Redna.

Jimin: Hey sayang. Buat apa tu...

Redna: Ish.. Apa pegang-pegang? Angkatlah! Rimas....

Jimin: Shuh~~ Omma dengan appa tengah datang...

Redna: Eiii... Tak payah jadi hipokrit boleh tak.

Redna mencuba mengangkat tangan Jimin daripada terus diletakkan di atas bahunya. Rimas, menyampah semua ada.

Tiba-tiba Puan Park datang menghampiri mereka.

Puan Park: Amboi Redna.. Marahnya.. Hahahaha...

Redna: Eh omma. Mana ada.... Hehehe...

Redna mengeluh dalam hati. Dia fikirkan Jimin sahaja memberi alasan apabila dia mengatakan Puan Park sedang datang.

Jimin: Hahaha. Tak adalah, Redna ni merajuk omma. Sebab Jimin keluar pergi kerja tadi. Dia bosan duduk rumah seorang diri.

Puan Park: Ha! Memang patut pun dia marahkan kamu! Kerja ja dalam fikiran kamu. Samalah macam appa kamu tu. Kamu kena ingat isteri kamu tu cantik, muda pula tu. Ha nanti orang lain sambar, ternganga kamu!

Jimin: Eh omma ni. Tak adanya orang nak dekat dia, muka gini? Macam jebon. Orang lari omma!

Redna memandang Jimin tidak puas hati. Dia mencebikkan bibirnya protes.

"Time aku tengah marah kat kau pun boleh lagi kau bahan aku depan omma? Eeee ikutkan hati nak je aku cekik mamat ni"

Jimin memandang ke arah Redna yg sedari tadi memandangnya dengan tajam. Dia mengangkat kening cuba menambahkan lagi api kemarahan Redna.

Jimin: Alololo. Muncungnya bibir dia. Macam donald duck! 

Jimin memicit-micit pipi Redna. Dia menekan-nekan sekuat hati. Sengaja mahu mengenakan Redna. Dia ketawa mengekek.

Redna: Eiii... Sakitlah!

Redna memukul-mukul bahu Jimin supaya melepaskan pipinya dari jadi sasaran kekejaman Jimin. Sengaja la tu nak kenakan dia.

Puan Park: Alolo... Sweetnya kamu berdua ni.. Okaylah omma nak panggil appa kamu kejap dekat atas. Entah apalah dia buat tak keluar-keluar lagi.

Jimin: Haha okay omma... Jimin nak pujuk dia ni kejap.

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now