Chapter 56

253 28 6
                                    


" Doktor? Pesakit doktor yg seterusnya dah bersedia untuk masuk ya."

Mata Redna mula melilau ke arah skrin komputer untuk melihat butir pesakitnya yg akan masuk menemuinya sebentar lagi. Dia mengetap bibir sebaik sahaja terlihat nama pesakit tersebut.

Redna: Umm Min Seo? Boleh ke kalau tukarkan pesakit itu berjumpa dengan doktor yg lain?

MinSeo: Kenapa ya doktor Redna?

Redna: umm... Kepala saya agak pening dari tadi banyak pesakit. Saya rasa saya nak rehat sekejap. 

MinSeo: Saya cuba periksa jadual doktor yg lain dan tanya pendapat pesakit tersebut ya doktor. Selamat berehat. Apa-apa doktor telefon saya ya.

Redna: Baik, terima kasih Min Seo.

Sebaik sahaja Min Seo beredar, Redna menyandarkan badannya. Dia tipu. Sebenarnya dia baik-baik sahaja. Namun kerana pesakit seterusnya ialah Park Jimin dia terpaksa berkata demikian. Dia tidak mahu berjumpa dengan Jimin. 

Telefon yg berdering segera diangkat oleh Redna. Panggilan itu daripada Min Seo yang berada di ruang hadapan.

MinSeo: Maaf mengganggu doktor, tapi tiada kekosongan untuk doktor lain. Dan, saya dah tanya pesakit tersebut, dia kata dia boleh tunggu selepas doktor habis berehat. Jadi?

Redna: Kalau macam tu, saya akan telefon awak bila saya dah bersedia untuk terima pesakit ya. Terima kasih.

Argh! Rancangan gagal. Dia terpaksa juga menghadap muka Jimin. 

Redna: Tapi takkan dia nak tunggu forever kan? So you wanna wait? Okay let's see how much patience you have.

Detik demi detik berlalu, Redna membiarkan Jimin menunggunya di ruang menunggu di luar. Sesekali dia mengintai Jimin yg kelihatan mula bosan menunggu melalui ruang tingkapnya. Dia tersenyum sinis.

Redna bangun sekali lagi untuk mengintai Jimin. Dan tiada kelibat Jimin! Bagus! Dia segera berlari lari ayam ke arah telefon untuk memberitahu Min Seo dia sudah bersedia untuk menerima pesakit.

Redna: Hello, Min Seo. Saya dah bersedia untuk menerima pesakit ya. Sila hantar pesakit seterusnya.

MinSeo: Baik, Doktor Redna.

Redna tersenyum gembira menunggu kehadiran pesakit seterusnya. Pintu dikuak dan akhirnya senyuman itu mati dengan serta merta. Pesakitnya masih sama iaitu Park Jimin.

Jimin: Wow, are you happy to see me? 

Redna menjeling perlahan. Mood nya terus bertukar 360 darjah. 

Jimin mengambil tempat di bahagian pesakit. Suasana hening seketika dan Redna mula menjalankan prosedur biasanya sebagai seorang doktor.

Jimin: Saya dengar doktor tak sihat tadi. Jadi doktor dah okay ke sekarang?

"Memang tak sihat kalau bab sangkut menyangkut dengan kau taguna" gusar Redna dalam hatinya. Soalan Jimin itu dibiarkan begitu sahaja tanpa dijawabnya. 

Redna: Okay, you're all fine. Lepasni boleh pergi ke pharmacy for your medicine. Thanks.

Beberapa minit berlalu namun kelihatannya Jimin masih belum berganjak dari tempat duduknya. Mata Redna yg sedari tadi tertancap pada skrin komputer mula beralih arah ke arah Jimin yg sedari tadi memerhatinya. 

Redna: You may leave now, sir.

Jimin: Redna. Would you let me explain everything?

Redna: Sorry, I'm working right now. Banyak lagi patient yg menunggu untuk jumpa I. So I minta jasa baik you, tolong beredar sekarang. 

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now