Chapter 39

360 28 2
                                    


Lamunan Redna terhenti tatkala, telefon bimbitnya berdering. Dia segera menggapai telefon bimbitnya yang terletak di dalam poketnya. Senyuman terukir tatkala melihat gerangan yang menghantar mesej itu.

From: JiminHubby

- Lunch together? Seoul Garden, Pavilion....

Redna mengerling jam di tangannya. Sudah pukul 2 petang. Mungkin jalan tidak sesak lagi berikutan semua pekerja sudah pulang ke pejabat. Dia segera membalas mesej tersebut lalu memecut keretanya ke kompleks beli-belah itu.

Sebaik sahaja memarkir keretanya, Redna mengunci keretanya dan bergegas masuk ke dalam kompleks beli-belah itu. Dia terus menuju ke lif dan menekan butang yang berangka 5 untuk ke tingkat 5.

Sebaik sahaja Redna tiba di hadapan restoran Seoul Garden yang disebut oleh Jimin, dia mencari-cari kelibat Jimin. Seraya itu, telefonnya berdering. Dia segera membaca mesej kiriman Jimin itu.

From: JiminHubby

- I lambat sikit. Traffic jam. Masuk dulu okay? Cakap dekat orang itu reservation atas nama Park Jimin.

Redna menjawab ringkas mesej tersebut. Dia merapati seorang pekerja wanita yang berdiri di hadapan kedai. Dia mengukirkan senyum kepada pekerja tersebut.

Pekerja: Yes, miss? How many person?

Redna: Oh actually, my husband did a reservation. His name is Park Jimin.

Pekerja: Oh, Park Jimin. Come, miss let me lead you to your table.

Redna: Thank you.

Meja yang ditempah oleh Jimin terletak di bahagian balkoni restoran menghadap pemandangan sebuah taman bunga yang terletak berhampiran dengan kompleks beli belah itu. Redna menghayati pemandangan tersebut sementara menunggu suaminya tiba di restoran itu.

Jimin: Hey, princess!

Jimin tiba bersama sejambak bunga lavender segar. Redna yang sedang menghayati pemandangan taman bunga tersebut segera menoleh ke arah Jimin itu sebaik sahaja mendengar suara suaminya itu.

Jimin: Well, this is for you...

Jimin menghulurkan bunga lavender tersebut kepada Redna. Redna mengukirkan senyuman yang indah tatkala menerima jambakan bunga tersebut. Ada-ada sahaja suaminya ini.

Redna: Thanks, my prince charming....

Jimin segera memanggil pelayan untuk memesan makanan. Selesai memesan makanan mereka berdua, berbual-bual mesra.

Jimin: So, macam mana? Hari pertama bersekolah semula okay?

Redna: Well, I don't know la okay or not. But yeah I didenda with my friends...

Jimin: Hahahaha wait what? Seriously? How?

Hal inilah yang membuatkan Redna senang bercerita dengan Jimin. Dia tidak mudah melenting. Sebaliknya dia merasa bahawa agak hal itu kelakar. Kalau dia cerita pada ommanya, sudah pastinya dia akan dimarahi lagi teruk. Life is better with you, Jimin.

Redna mula menceritakan semua hal yang terjadi hari ini. Jimin memberikan sepenuh perhatian tatkala isterinya itu bercerita tentang harinya di sekolah. Padanya, Redna sangat comel apabila dia bercerita.Lagaknya ketika bercerita mengalahkan peserta terbaik pertandingan pidato.

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now