Chapter 31

802 67 17
                                    

“Encik Jimin dan Puan Redna ya?” pekerja itu bersuara. Jimin mengangguk. Pekerja itu meminta mereka berdua untuk mengikutinya. Jimin kelihatan biasa. Redna berasa hairan. Apa pula kali ini?

Jimin: Close your eyes...

Redna: But why?

Jimin: Suprise kan?

Redna: Okay then...

Redna menutup matanya seperti yang disuruh Jimin. Dia memegang tangan Jimin takut-takut terjatuh nanti. Dia hanya mengikut ke mana Jimin bawanya.

Selepas beberapa minit berjalan, akhirnya mereka berhenti di suatu tempat. Redna hanya menunggu arahan daripada Jimin untuk membuka matanya.

Jimin: Okay, buka mata sekarang...

Mata Redna membuntang sebaik sahaja dia melihat apa yang berada di hadapannya. Dia memandang Jimin untuk mendapat kepastian.

Jimin: Jom naik...

Redna dan Jimin masuk ke dalam kereta kabel itu. Tetapi kereta kabel ini lain daripada yang biasa. Di dalamnya sudah dihias dengan warna-warna merah dan juga merah jambu.

Redna: Awak buat semua ni?

Jimin: Yeap...  So today, our dinner dalam cable car ni sambil tengok seluruh tempat ni... Macam mana?

Redna: Omg...

Jimin: Do you like it?

Redna: Ofc I do...

Jimin: Aku buat semua ni untuk kau. I mean untuk kita. I wanna have quality time with you.

Redna: With me? Seriously?

Jimin: Yeah... Kalau tak, tak adanya aku susah payah suruh orang hias cable car ni, makanan ni lagi... For you.. Anything for you...

Redna: Omg.... You are so romantic...

Jimin: Ofc la... Baru tahu?

Redna: Heh... Mulala tu nak perasan..

Alunan musik romantik merancakkan lagi makan malam mereka berdua. Kedua-duanya kelihatan sangat gembira. Pemandangan indah Starhill Resort itu dapat dilihat jelas dari sini.

Jimin: Can I ask you something?

Redna: Sure...

Jimin: Betul ke kalau aku berjaya yakinkan kau, kau akan stay dengan aku?

Redna: Ya saya akan.. Tapiii....

Jimin: Tapi apa?

Redna: Kalau awak tak sakitkan hati saya.

Jimin: Aku akan cuba.

Redna: Kenapa awak nak cuba?

Jimin: Aku... Aku...

Kata-kata Jimin mati di situ. Dia tidak tahu sama ada dia patut berterus terang bahawa dia telah jatuh cinta dengan Redna atau tidak. Perlukah dia menafikan kebenaran itu?

Redna: Kenapa?

Jimin: Ha, tak perlu tahulah... Lepas kita makan ni, aku bawa kau satu tempat lagi...

Redna: Okay, tempat apa? Kali ini bagitahu.. Penat dah nak main teka-teki.

Jimin: Okay la... Cian eh kat dia penat teka?

Seperti biasa, Jimin akan mencubit pipi Redna. Dah menjadi tabiatnya pula. Redna pun sudah lali dengan kelakuan Jimin itu.

Redna: Cepatla bagitau...

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now