Chapter 11

1K 71 2
                                    

Redna POV:

Pukul 10:30 malam baru aku sampai di perkarangan rumah. Kereta Jimin sudah ada di rumah. Meluat semuanya ada. Panggilan telefon darinya tidak satu pun aku jawab.

Pintu rumah aku buka perlahan-lahan. Ahh, dia ada di ruang tamu. Malas aku hendak memandang ke arahnya. Langkah kaki ku ayun ke arah dapur. Tiba-tiba Jimin memanggilku.

Jimin: Kenapa kau main balik macam tu? Kau tahu tak aku cari kau?

"Haha cari? Hey, Ive been waiting for you for 45minutes okay?" sindir ku kepadanya.

Jimin: Aku minta maaf aku lambat.. Sebab....

"Sebab date dengan perempuan lain kan? Eh lain kali kalau nak date cakap, saya boleh balik sendiri. Tak payah buat saya tertunggu-tunggu cam orang bodoh..."

Apa yang terbuku di dalam hatiku semuanya aku luahkan. Geram semuanya bercampur aduk.

Jimin: Aku minta maaf... Aku ingat kau tak marah aku date ngan perempuan lain... Sebab kau kan bestfriend aku...

"Jadi, kalau saya ni bestfriend maksudnya bolehla buat saya tertunggu 45minit? Haha wow."

Jimin: Im sorry... Im so sorry.....

"Dahlah"

Aku segera mengatur langkah ke bilikku. Malas hendak bertekak dengan Jimin lagi. Menyakitkan kepala sahaja.

Aku menghempaskan badan ke atas katil.. Perangai Jimin betul-betul sudah menguji kesabaran aku. Suruh aku tunggu selama 45minit untuk dia date dengan perempuan lain? Argh!

"Aku ingat kau tak marah aku date ngan perempuan lain... Sebab kau kan bestfriend aku..."

Bestfriend? Ya.. Aku memang bestfriend kau.. Dan sampai bila-bila bestfriend kau. Dan aku takkan ada tempat istimewa dalam hati kau.

Kata-kata itu terngiang di dalam kepalaku. Aku pejamkan mata sekuatnya, cuba mengusir rasa sedih yg mula bertandang. Air mata cuba ku tahan. Namun, ia berderai jua.

Apa kena dengan kau ni ha Redna? Asal kau menangis? Kau hanya bestfriend dia. 

Aku menyeka air mata yg sedari tadi mengalir. Namun, makin aku seka, makin ia mengalir.

Aku dah jatuh cinta dengan dia?



Redna mengatur langkah perlahan-lahan menuruni anak tangga. Kelibat Jimin tiada di ruang tamu tetapi ada sesuatu di atas meja makan. Dia merapati meja makan. Sekeping sandwich club dipotong mengikut bentuk hati diletakkan di atas meja makan tersebut. Bersama itu terselit sebuah nota ringkas.

Dia mengambil nota itu dan membacanya.

"Im so sorry about yesterday. Salah aku, aku tak patut buat macam tu. Maafkan aku. Aku buat sandwich ni tuk kau sebagai tanda minta maaf. Barang-barang semalam semua aku dah kemas. Harapla betul aku kemas hehe. Harap kau tak marah aku dah. Once again, I'm sorry."

Redna ketawa selepas membaca nota dari Jimin itu. Dia melihat sandwich yg dibuat oleh Jimin. Comel. Dia mengambil tempat duduk dan tangannya segera menggapai sandwich yg dibuat oleh Jimin. 

Redna: Well not bad....

Redna menghabiskan sandwich tersebut Selepas itu dia menuju ke arah dapur.

Redna: Tadi dia kata dia dah kemas barang semalam, baik aku check sekarang.

Redna membuka peti ais untuk melihat apa yg disimpan di dalamnya. Terbeliak matanya melihat apa yg Jimin simpan di dalam peti ais.

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now