Chapter 16

996 68 1
                                    


Keesokan paginya, Jimin bangun awal. Selesai mandi dan bersiap dia turun ke bawah. Sedang dia melabuhkan punggung di sofa, kedengaran bunyi bising dari arah dapur. Dia segera bangun lalu menuju ke arah dapur.

Kelihatan Redna sedang sibuk menyediakan sarapan pagi. Dia mendekati Redna.

Jimin: Uit, masak apa tu~~~

Kerana Jimin datang secara tiba-tiba, Redna yg sedang tekun memasak itu terkejut. Nasib tak terpelanting senduk itu.

Melihat tingkah laku Redna, ketawanya pecah. Isterinya itu apabila terkejut memang kelakar.

Redna: Hish! Lain kali datang terperanjatkan orang lagi! Nasib tak ada heart attack tau!

Bebel Redna sambil menyambung kembali memasak. Geram benar dia dengan Jimin. Pagi-pagi lagi sudah membuatnya terkejut.

Jimin: Hehehe... Well pagi-pagi apa salahnya kan...

"Tak salah kau cakap? -_-! Kalau minyak panas ni singgah muka kau best gak nieyh -.-" kata Redna dalam hati.

Jimin: Aip aku tau kau mengata aku dalam hati kan kan?

"Eh mamat ni... Macam mana tau..." kata Redna lagi. Dia memandang ke arah Jimin yg tersengih-sengih memandangnya.

Jimin: Aku adalah kuasa aku~~~

Redna: Aik, takkan apa yg saya cakap tadi pun tahu? Ayooo main bomoh eh~~~

Jimin: Adeh isteri aku ni.... Dah kau masak apa tuh?

Redna: Mi goreng, telur goreng, roti bakar, fresh orange. Amacam?

Jimin: Pergh, terror juga kau masak eh?

Redna: Cis... Apa ingat tak reti ke ah? Belasah kang...

Jimin: Belasah la kalau berani sayang... u.u Kita belasah dia dia tak kira pula u.u

Redna: Hish! -.-

Jimin: Hahaha.. Ada apa-apa yg aku boleh tolong?

Redna: Ada. Tolong beredar dari sini dan tunggu depan televisyen sebab saya nak masak awak kacau! Tak aman betul!

Jimin: Hehehehe... Tak aman eh? Okay okay aku pergi dulu...

"Ha bagus dah pergi... Senang kerja aku nak buat. Ni tak mengacau je dari tadi..." kata Redna sambil memasak. Dia kembali menyiapkan sarapan. Jimin pula sibuk dengan televisyen.

Setelah menunggu agak lama, Jimin pergi ke dapur untuk melihat keadaan Redna. Apalah lagi yg dia tengah buat tu.

Redna sedang sibuk mengambil bahan di almari atas. Disebabkan dia pendek dia terpaksa mengambil kerusi dan memanjat untuk mengambil bahan itu dari almari.

Tiba-tiba kerusi yg Redna naik itu bergoyang dan tidak betul. Melihat keadaan itu, Jimin segera meluru ke arah Redna. Redna ketika itu memejam mata sekuat hati. Dalam hatinya berkata, dia pasti akan jatuh.

Entah kenapa Redna berasa dirinya seperti di awangan. Dia buka matanya perlahan-lahan. Dia melihat muka Jimin yg kelihatan risau. Rupanya, Jimin sempat menangkapnya daripada jatuh. Bridal style wuuu~~~

Redna: Eh awak...

Jimin: Ish kau ni! Lain kali hati-hatilah. Tengok apa dah jadi? Kalau aku tak rasa nak tengok kau mesti kau dah jatuh kedebush... Dah lain kali nak ambil apa-apa panggil je aku. Kalau aku tak ada, ha tak payah lah masak. Kau tu dahlah pendek.

"Eii dia ni, time-time macam ni pun still nak ejek aku. Gigit juga dia ni kang... Tapi hihi caring juga dia dengan aku" kata Redna dalam hati. Dia hanya tersenyum mendengar bebelan daripada Jimin.

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now