Chapter 9

1.2K 72 0
                                    

Redna terjaga daripada tidurnya yg lena. Redna mula menggeliat. Matanya dibuka perlahan-lahan. Dia mengerling ke sebelah dan secara tiba-tiba dia menjerit terkejut. 

Jeritannya yg kuat itu mengejutkan Jimin yg sedang nyenyak tidur. Jimin terjaga dan terpinga-pinga melihat Redna. 

Jimin: Eh kenapa kenapa? 

Redna: Macam mana awak masuk ni! Kenapa awak tidur sebelah saya?

Terpisat-pisat Jimin cuba memahami keadaan Redna tatkala ini. Dia bingung apa kena dengan Redna ini. 

Jimin: Kita kan dah kahwin? Kau lupa ke apa ni?

Redna: Eh! Ya Tuhan, I forgot! 

Jimin: Im- Haih.... Boleh pecah ya gegendang telinga aku kalau hari-hari kau lupa dan jerit macam tu....

Redna: Hihi sorry...

Redna segera turun dari katil dan melarikan diri daripada Jimin. Malu dia!

Redna POV:

Haish!!! Kenapalah dengan kau ni Redna! Macam mana lah kau boleh lupa kau sekarang dah kahwin... Malunya aku!

Harap sangat omma dengan appa dan semua orang dalam rumah ni tak dengar. Mesti diaorang terfikir bukan bukan. Aaaaa what I've done!

Pili air di sinki aku pulas laju. Aku mula membilas mukaku berkali-kali. Ah~~ Leganya rasa. Berus gigi dan ubat gigi ku raih. Gigiku segeraku sikat.

Selesai melakukan morning routine, aku mula mengatur langkah keluar daripada bilik air. Eh? Mana Jimin? 

Dah turun barangkali. Segera kaki aku ayun keluar dari bilik Jimin.

Sambil aku menuruni tangga, dapatku kesan bunyi gelak tawa. Langkah kakiku segera dipercepatkan. Di meja makan, sudah ada omma, appa dan juga Jimin.

Aku mengambil tempat duduk di sebelah Jimin. Aku menyapa omma dan appa. Aku menghadiahkan senyuman kepada mereka.

"Good morning~~" kataku sambil tersenyum.

Omma&appa: Good morning too, Redna!

Omma: Ha makanla Redna... Janganlah segan...

Aku hanya tersenyum mendengar apa yg dikatakan oleh omma. Mereka berdua sangat baik. Mereka layan aku dengan sangat baik. 

Tanganku segera menyambar dua keping roti. Aku mula menyapukan kaya di atas roti itu. Sempat lagi aku menjeling ke arah Jimin yg sedang seronok menikmati bihun gorengnya itu. 

Tiba-tiba Jimin bersuara. Semua mata memandang ke arahnya. Begitu juga dengan aku.

Jimin: Erm... Omma, appa....

Omma: Yes?

Jimin: Nanti dalam tengahari Jimin dan Redna dah nak berangkat ke rumah Jimin tau.

Omma: Eh awal betul kamu berdua nak pergi?

Jimin: Ala omma. Hihi. Nak privacy sikit and also berdikari dalam rumah tangga.

Omma: Tapi...

Appa: Ala... Biarlah diaorang berdua nak pindah. Bagilah diaorang ni privacy sikit. Pengantin barulah katakan. Mesti nak bersweet-sweet. Nanti kat sini susah, ada kita berdua.

Omma: Hurm... Redna kamu setuju ke?

Pertanyaan omma tadi aku hanya jawab dengan anggukan dan senyuman. Omma aku lihat seakan mengeluh. Mungkin sedih hendak melepaskan kami berdua pindah.

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now