Chapter 24

821 66 1
                                    

Sudah masuk tiga hari Redna tidur di dalam bilik Jimin. Pada awalnya mereka hanya berjanji untuk satu malam sahaja tetapi kini sudah masuk tiga hari. Dan tiga hari juga Redna tidak ke sekolah. Bukan kerana malas, tetapi tidak sampai hati pula hendak tinggalkan Jimin seorang di rumah.

Redna membuka matanya perlahan-lahan tatkala cahaya dari mentari menembusi tingkap yang dipasang langsir itu. Dia ingin menggeliat tetapi pergerakannya terkunci kerana Jimin masih lagi dalam keadaan memeluknya.

Redna cuba meleraikan pelukan Jimin. Baru sahaja dia berjaya melepaskan tangan Jimin, Jimin sudah terjaga.

Jimin: Hmm... Awalnya bangun...

Redna: Dah pukul 8 pagi lah...

Jimin: Yela yela...

Redna: So macam mana hari ni? Rasa sihat?

Jimin: Rasa macam dah kebah sikit. Tapi rasa panas dalam...

Redna: Normal la tu.. Dah pergi mandi. Saya nak turun buat sarapan. Dah habis mandi turun. Jangan nak manja sangat. Bila nak baik kalau asyik manja je...

Jimin: Heleh, manja sikit je pun salah...

Redna: Sikit? Rasa macam dah lebih...

Jimin: Dah ah majuk... Bye nak gi mandi....

Redna: Elelele....

Redna hanya menghantar Jimin ke bilik air dengan pandangan mata. Sebaik sahaja bunyi pancuran air kedengaran, Redna segera bangun dan mengemaskan katil. Dia kemudian mula mengaturkan langkah ke dapur untuk menyediakan sarapan.

Sedang dia memasak di dapur, dia dapat merasakan ada tangan yang melingkar di pinggangnya. Pasti Jimin. Siapa lagi yang berada di rumah ini selain mereka berdua.

Redna: Apa ni peluk-peluk...

Sejak malam di mana Redna menemani Jimin tidur di biliknya, Jimin seakan selalu memeluk Redna. Dia seperti tidak lagi menghiraukan perasaan malu ataupun segan antara mereka. Mereka kelihatan seperti pasangan suami isteri yang berkahwin kerana cinta padahal realitinya tidak.

Jimin: Biarlah, peluk isteri sendiri je...

Redna: Makin berani eh sekarang peluk-peluk bagai...

Jimin: I can do more if you want...

Tiba-tiba sahaja Jimin membisikkan itu pada telinga Redna. Berdiri bulu roma Redna mendengar bisikan itu. Dia mula rasa seram sejuk dengan Jimin.

Redna: Lepaslah... Nak masak.. Kacau...

Jimin: Want me to help you?

Redna: Yes, ofc. Let me go... Pergi tunggu dekat meja...

Jimin: K fine... Sampai hati halau...

Redna: Mengada betul...

Selesai bersarapan bersama, Redna naik ke biliknya untuk mandi. Yalah bangun tidur terus masak untuk sarapan. Tambahan pula, Jimin sudah menawarkan diri untuk membersihkan pinggan dan dapur.

Bunyi seperti sesuatu berkecai dari dapur membuatkan langkah Redna bertambah cepat. Dia segera mengatur langkah ke dapur. Sebaik sahaja tiba di dapur, dia lihat Jimin sedang memegang tangannya yang berdarah.

Redna segera mendapatkan Jimin. Kelihatan seperti pinggan tadi jatuh dan retak. Mungkin sahaja Jimin ingin mengutipnya dan tanpa disedari tangannya terluka.

Redna: Awak ni kan... Hati-hatilah.. Dah jom pergi kat depan...

Jimin: Tapi kaca ni... Saya nak kemas..

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now