Redna melihat sebuah sosok badan sedang memayungkan dirinya. Orang itu tersenyum melihat Redna."Why the hell are you out here in this heavy rain?"
Suara itu memecahkan suasana hening sedari tadi. Belum sempat Redna ingin menjawab soalan tersebut, pandangannya mulai kabur dan telinganya berdesing kuat. Dan semuanya tiba-tiba gelap.
Mata yg tertutup rapat perlahan-lahan dibuka. Redna melihat keadaan sekeliling. Dia di mana? Kenapa dia tiba-tiba berada di lorong yg gelap?
Dia perlahan-lahan bangun. Dia mengusap dahinya perlahan cuba menghilangkan rasa pening. Dia berjalan ke arah cahaya yg kelihatan.
"Redna? Redna?!"
Teriakan itu memberhentikan langkah perlahan Redna. Suara itu. Amat dikenalinya. Dia segera menoleh ke arah suara itu datang.
Redna: Ji-Jimin?!
Orang yg dirinduinya tatkala ini muncul? Dan kini berada di hadapannya? Dia segera berlari ke arah lelaki tersebut.
Redna: I miss you so bad! I love you!
Redna segera memeluk erat lelaki yg amat dicintainya. Dia menepis semua tanggapan bahawa Jimin akan merasa tidak selesa dengan tindakannya itu. Dan.
Dia dapat merasai Jimin membalas pelukannya itu. Jimin mencium dahinya.
Jimin: I love you too. But...
Kata yg dituturkan oleh Jimin membuat Redna tersenyum bahagia namun perkataan yg terakhir itu membuatkan Redna mengangkat kepalanya dan memandang Jimin.
Jimin: I am sorry. I am really sorry Redna.
Dan dengan itu tubuh badan Redna ditolak ke tepi dan Jimin berundur ke belakang. Redna terjatuh namun segera pandangannya dialihkan kepada Jimin. Jimin terus berundur dan mengucapkan kalimat maaf berkali – kali.
PINNNNNNNN!
Kedengaran bunyi kuat hon kereta dibunyikan. Dan bunyi tayar bergesel dengan paksa kedengaran dan akhirnya boom. Tubuh badan Jimin yang terus mengundur tadi akhirnya melayang dihentam kuat oleh sebuah kereta.
Redna: JIMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Redna tersentak bangun dan badannya hampir sahaja tercampak ke hadapan kerana bangun dari baringannya dengan drastik.
Sekelilingnya kelihatan cerah. Dia melihat sekitar dan keadaan dirinya. Dirinya dilengkapi dengan pakaian pesakit hospital. Dia di hospital?
" Redna, are you okay?"
Suara yg baru sahaja didengarinya itu membuatkan Redna serta merta mengalihkan pandangannya. Dahinya semakin berkerut melihatkan siapakah gerangan pemilik suara tersebut.
Redna: Namjoon? Why are you here? And why am I here?
Namjoon mula menghampiri Redna dan duduk di kerusi berhampiran. Dia kelihatan tenang sahaja. Redna terus menerus memerhatikannya menantikan jawapan.
Namjoon: I found you sitting on your knee at the park. And bila I sapa you, you suddenly fainted. That's why I immediately brought you here.
Insiden tersebut mula bermain kembali di fikiran Redna. Dia baru menyedari tentang realiti yg sebenar. Jadi yg sebentar tadi hanyalah mimpi? Jimin tidak dilanggar dengan kereta?
YOU ARE READING
•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|
RomansaMereka berdua berkahwin atas dasar paksaan dan keputusan keluarga. Jika seperti kisah-kisah lain, mereka akan sentiasa bergaduh kerana saling tidak cinta, tapi kali ini tidak. Mereka memutuskan untuk menjadi sahabat baik. Sentiasa menyokong dan memb...