Chapter 44

278 24 0
                                    


ISSA BORING CHAPTER SORRY GUYS! TAK ADA IDEA SANGAT HUHU~~~~~~


Kereta yang dipandu akhirnya tiba di perkarangan rumah. Redna keluar daripada kereta dan melangkah longlai masuk ke dalam rumah. Belum sempat tangannya diatur untuk membuka tombol pintu, pintu utama tersebut terlebih dahulu terbuka.

Jimin: Hey, sweetiee... Welcome home....

Redna tersenyum tatkala melihat muka suaminya itu. Segala kekusutan yang melanda hatinya hilang sekelip mata.

Redna: Hey baby... You dah lama balik?

Jimin: Nah, not really... Where did you go?

Redna: Tadi I teman omma beli barang. Then, we including appa talked about....

Redna kelu seketika. Patutkah dia memberitahu Jimin tentang hal tadi. Dia memandang Jimin lama. Jarang buat waktu sekarang ini dia dan Jimin dapat berbual seperti ini. Selalunya Jimin hanya sibuk dengan pekerjaannya.

Jimin: About what love?

Redna: Nah, nothing... Life in Korea dengan London je... Hihihii...

Redna memutuskan untuk tidak memberitahu perkara yang sebenar. Dia tidak mahu merosakkan mood suaminya itu.

Jimin: Aha, I see... Actually I'm taking you somewhere tonight....

Redna: Oh my, really? Nak pergi mana?

Jimin: Well, of course it's a secret baby girl.. What if now you pergi bersiap?

Redna: Eee suka tau main rahsia rahsia ni.... Okay fine.... I'll go and get ready...

Selesai bersiap, mereka berdua meninggalkan perkarangan rumah. Jimin yang sedang memandu kereta dengan tenang acap kali diperhati oleh Redna. Sesekali terukir senyuman kelat di wajah Redna apabila terkenang kembali perbincangannya dengan ibu bapanya.

"How I'm going to live without you?" soalan itu menerpa minda Redna beberapa kali. Setelah hampir setengah jam perjalanan, akhirnya mereka tiba di sebuah restoran mewah.

Mereka berdua turun daripada kereta dan Redna segera memaut lengan Jimin. Mereka berdua menghampiri pekerja yang bertugas di kaunter hadapan.

Jimin: Reservation under Park Jimin.

Pekerja: Give me a moment sir, I'll check it up...

Setelah memastikan terdapat tempahan di atas nama Park Jimin, pekerja itu membawa mereka berdua ke arah sebuah ruang. Ruang itu dihiasi dengan lambakan bunga rose dan tergantung gambar-gambar milik mereka berdua.

Redna: Omg, can you please stop making this type of dinner? You're too sweet to handle babe...

Jimin: Selagi I'm still your husband, I'll do this as much as I could....

Redna: That means forever right?

Jimin seakan tidak mendengari soalan tersebut dan terus memimpin Redna ke arah meja yang terletak di bawah chandelier mewah tersebut. Suasana bertambah romantik dengan penyesuaian lampu malap daripada chandelier tersebut.

Makanan terhidang dan kedua-dua mereka mula menikmati hidangan tersebut sambil didendangi oleh alunan muzik merdu dan romantik.

Jimin: Redna, I'm so sorry...

Redna yang baru sahaja ingin menyuapkan makanan ke dalam mulutnya memberhentikan tindakannya itu. Dia memandang Jimin yang sudah sedia memerhatinya.

Redna: Why? What's wrong?

Jimin: I know lately I banyak terabaikan you. We rarely talk and I know you agak terasa dengan sikap I... Endah tak endah bila you bercerita... I was so wrong...

Jimin menudukkan sedikit wajahnya. Kesal. Redna segera menggenggam erat tangan Jimin. Seraya itu, Jimin mengangkat wajahnya dan memandang wajah Redna yang sudah tersedia tersenyum.

Redna: Babe, I'm okay... I understand sebagai bakal pemilik mutlak syarikat, you have a lot of things to settle. I faham you busy dengan kerja you. Don't you worry, I tak terasa pun....

Jimin: I am really sorry darling...

Redna: It's okay...

Makan malam itu diteruskan dan mereka mula berbual tentang perkara yang banyak mereka terlepas kebelakangan ini. Gelak tawa memenuhi ruang yang boleh dikatakan romantik itu.

Usai makan, Jimin meminta izin untuk ke tandas sebentar. Peluang itu kemudiannya diambil oleh Redna untuk memerhati segenap ruang tersebut dengan lebih dekat.

Redna tersenyum sendirian tatkala melihat segala memori mereka berdua tergantung di segenap ruang itu. Matanya tertarik pada sekeping gambar. Dia mendekati gambar tersebut untuk melihat dengan lebih terperinci.

Gambar tersebut merupakan gambar cawan yang tertera nama Jimin. Cawan tersebut merupakan bukti pertemuan mereka buat kali pertama.

Tiba-tiba terasa pinggang Redna dipeluk erat daripada belakang. Melalui bau 'cologne' milik si pemeluk dia sudah tahu gerangan yang memeluknya itu, tak lain tak bukan ialah Jimin, suaminya.

Jimin: Remember this? It's the very first time we met... You told me you loved iced drinks regardless how cold or hot the weather is...

Redna: How could I forget,darling? Time ni, I ternganga looking at God's beautiful creature walk in my café'. It's you...

Jimin: And I saw a real minion.....

Redna: Hey!

Redna menyiku perlahan mendengar komen suaminya itu. Tak habis-habis memerli kependekannya itu. Gigit kang baru tahu...

Jimin: Auch, it's hurtss....

Redna memalingkan badannya menghadap JImin. Kelihatan wajah Jimin yang sedang pura-pura sakit. Mengada je dia ni....

Jimin meraih tangan Redna dan diletakkan mengelilingi lehernya. Tangannya pula melingkari pinggang Redna.

Jimin: Let's dance?

Redna: Omg, you're so silly... Takmaulaaa... I don't even know how to dance~~~

Jimin: Ala, this time je please... Who knows kalau kita akan dapat peluang ni lagi...

Redna: What do you mean?

Jimin: I mean, kalau lepasni I busy dengan kerja and kita tak boleh dinner date kerap-kerap ke...

Kata-kata Jimin menggusarkan sedikit hati kecil Redna. Namun, mendengarkan penjelasannya sebentar tadi menenangkan seketika hatinya yang gundah gulana itu. Redna tersenyum dan menerima pelawaan suaminya itu.

Redna: Okay, let's do this~~~

Irama romantik mengiringi mereka berdua yang sedang menari perlahan-lahan. Mata mereka saling bertatapan dan Redna tak henti-henti memerhati keindahan raut wajah milik Jimin.

"I love you and that's all I really know" ungkap Redna perlahan, sambil matanya masih memandang tepat ke arah sepasang mata milik Jimin. Jimin hanya tersenyum barangkali dengar atau tidak dengar kerana Redna mengungkapkan pernyataan itu sangat perlahan.

Dinner date mereka berjalan lancar seperti biasa. Selesai menghabiskan masa di restoran mewah tersebut, mereka meninggalkan perkarangan restoran tersebut.

Suasana diam dan terus memandu ke rumah. Jimin tiba-tiba berhenti di sebuah kawasan seketika.

Jimin: Redna, I have something to tell you actually....

Jimin berhenti berbicara sebaik sahaja terpandangkan Redna yang sudah terlena. Dia tersenyum seketika. Redna yang sedang tidur itu direnungnya lama. Ada sesuatu yang terbuku di hatinya dan ingin disampaikannya namun tak sampai hati dia untuk mengejut isterinya yang sedang nyenyak tidur itu.

BERSAMBUNG

DON'T FORGET TO VOTE AND COMMENT GUYS! AUTHOR-NIM LOVE U GUYS SO SO MUCH!

•Bestfriend A.K.A Husband • |JIMINBTS|Where stories live. Discover now