Ik word wakker door mijn wekker en sta meteen op. Ik neem snel een douche en sta voor mijn kast. Ik zoek een jurk uit en borstel mijn haren. Uit de schoenenkast pak ik mijn Allstars en trek ze aan. Ik heb geen zin in pumps vandaag. Snel pak ik mijn autosleutels en rij naar het vliegveld.
Miranda kan elk moment naar buiten komen. Zodra we elkaar zien rent ze op me af. Ze slaat haar armen om me heen voor een knuffel.
"Miranda! Ik heb je gemist!" zeg ik.
"Ik jou ook Ammie."
Ik neem een tas van haar over en samen lopen we naar de auto.
*Bij Amber thuis*
"Hier zijn we dan," zeg ik.
Ik steek de sleutels in het slot en open de deur. Miranda loopt naar binnen en zegt dat ik een mooi huis heb. Ik laat Miranda haar slaapkamer zien. Terwijl zij uitpakt, pak ik wat te drinken.
Samen zitten we op de bank. Miranda laat me foto's zien die ze heeft gemaakt. De meeste foto's zijn in de natuur of gaan over de natuur.
"Het leek me wel leuk om eens mensen te fotograferen," zegt Miranda.
"Ja dat is echt een gaaf idee," zeg ik.
"Duuuus..." zegt Miranda na een tijdje.
"Wat?" ik kijk haar vragend aan.
"Je relatie met Niall. Wordt het wat denk je?" vraagt ze me.
"Denk jij van niet dan?"
"Laten we realistisch zijn, een relatie met iemand die super ver weg woont. En dan heb ik het nog niet eens over het tour-gedoe."
"Wat bedoel je? Denk je dat deze relatie niet zal werken?"
Ze reageert niet dus verander ik van onderwerp.
"Niall wilt met je kennismaken."
"Ja dat lijkt me super. Wanneer zie ik hem?"
"Over 1 week. Ze moeten wat opnemen en daarna probeert hij weer naar LA te komen."
"Cool."
Dan staat Miranda op.
"Laten we naar buiten gaan. Langs de Starbucks, ik moet het tenslotte een beetje kennen hier."
We zitten samen bij de Starbucks als ik opeens een bekend gezicht zie.
"Hee Marcel," roep ik.
"Hee Amber," zegt hij.
Marcel loopt naar onze tafel toe.
"Marcel, dit is mijn beste vriendin Miranda. Miranda, dit is mijn fotograaf Marcel."
Miranda begint meteen te glunderen. Ze steekt haar hand uit en schudt die van Marcel.
Lachend zeg ik: "Miranda is ook fotograaf."
Na een uur staan Miranda en ik op. Miranda is zo luchtig en sociaal dat ze meteen haar stage bij Marcel heeft geregeld. Ik moet lachen om haar vastberadenheid.
"Wat is er?" vraagt ze.
"Het is gewoon gek hoe snel jij iemand kan overhalen."
Miranda begint ook te lachen.
*Weer thuis*
Ik ga naar mijn kamer en trek een joggingsbroek en een t-shirt aan. Opeens hoor ik Miranda binnen praten.
"Miranda met wie-" ik hou meteen mijn mond.
Ik ren naar de laptop en zie Niall.
"NIALL!"
Hij begint te lachen.
"Hey schatje," zegt hij.
Ik ga voor de laptop staan en zie dat Miranda op de achtergrond danst.
"Alles goed?" vraag ik.
"Ja, met jou?"
"Prima. Je hebt al kennisgemaakt met Miranda?" vraag ik.
Hij knikt.
"Niall, wanneer kom je weer?" vraag ik.
Hij haalt zijn hand door zijn haar en ik zie dat hij z'n armband draagt. Ik glimlach.
"Nou uhm Amber, we komen niet volgende week..."
"Hoe bedoel je?" Ik weet al wat voor antwoord ik kan verwachten.
"We komen pas over 2 weken," zegt hij.
"M-maar jullie zouden volgende week komen." Ik voel dat mijn ogen glazig worden.
"Ja, maar de planning is jammer genoeg gewijzigd," zegt hij.
"Oke jammer," zeg ik, "ik moet even een telefoontje plegen. Ik spreek je later wel weer. Tot gauw."
Ik sta op en zie dat Zayn ook voor de camera staat. Hij zwaait even en ik zwaai terug. Dan sta ik op en loop naar mijn slaapkamer.
Ik laat mezelf vallen op het bed. Even later komt Miranda binnen.
"Amber?" zegt ze.
"Je had gelijk," zeg ik "zo'n afstand is veels te moeilijk."
"Amber ik heb een idee!"
"Wat?"
"Waarom gaan wij niet naar Londen?" vraagt ze enthousiast.
"Miranda, we kunnen niet zomaar naar Londen."
"Waarom niet?" vraagt ze.
"Nouja, gewoon."
"Ik regel meteen de tickets!" ze springt op en rent uit mijn slaapkamer.
Ik sta op en hoor Miranda bellen.
"Ja is goed Niall. Ja dan zien we je daar. Ja. Tot morgen!" hoor ik haar zeggen.
"Miranda? W-wat?" zeg ik.
"Ik heb alles geregeld. Niall komt ons ophalen," zegt ze.
Ik ren op haar af.
"Mi, je bent een schat!"
*****************************************
JE LEEST
Onmogelijke Liefde (one direction)
FanficWanneer Amber een buitengewone kans krijgt voor een nieuw leven, grijpt ze deze met beide handen. Nieuw leven, nieuwe mensen en misschien ook wel nieuwe liefde? Wanneer Amber een balans probeert te vinden tussen haar nieuwe carrière en een onmogelij...