*2 maanden later*
Ik loop glimlachend de Starbucks in. Precies een jaar geleden kwam ik hier Niall tegen. Ik bestel een cappuccino caramel en ga zitten aan het tafeltje waar ik toen ook zat. Niall zal het vast niet meer weten.
Vanochtend keek Niall me vragend aan toen ik vrolijk de deur uit liep. Ik ben al uren aan het zoeken naar een leuk cadeau. Ik maak een foto en zet hem op twitter en Instagram met de tekst: 'Just a year ago'.
Als ik klaar ben met mijn cappuccino loop ik weer naar buiten en zoek weer verder naar een cadeau. Uiteindelijk besluit ik om een Rolex-horloge te kopen.
Met mijn cadeau in mijn hand loop ik terug naar huis. Ik ben aan het bedenken wat ik aan zou kunnen doen vanavond. Niall heeft vanavond namelijk een concert en ik ga mee.
Ik denk dat ik mijn mouwloze lichtblauwe jurkje aandoe.
Als ik eenmaal thuis ben ren ik naar boven en neem meteen een douche. Zodra ik klaar ben trek ik een joggingsbroek en een shirt aan. Ik loop weer terug naar benenden en maak wat lunch voor mezelf.
Ik heb net gegeten en kijk op de klok. Het is al 15:00uur. Ik heb met de jongens afgesproken om 18:00uur klaar te staan. We zouden eerst samen iets eten en vanuit daar zouden we naar het concert gaan.
Ik ren naar boven en trek mijn jurk aan. Zorgvuldig stijl ik mijn haar en doe het in een hoge staart. Als ik mijn haar af heb, doe ik een beetje make-up op. Snel doe ik nog een beetje lippenstift op.
Ik kijk in de spiegel en vind mezelf er goed uitzien. Tevreden loop ik naar mijn kast en zoek er bijpassende schoenen en tas bij. Ik besluit om hakken aan te doen omdat het vandaag een speciale dag is.
Als het 18:00uur is sta ik al helemaal klaar. Ik heb mijn cadeau in mijn tas gedaan en ben van plan om het na het concert te geven. Als de deurbel gaat, pak ik snel mijn sleutels en doe open.
"Wat zie je er mooi uit," zegt Niall.
"Dankje," zeg ik en druk een kus op zijn wang.
Ik doe de voordeur op slot en loop samen met Niall naar de auto waar de rest al zit.
We zitten in het restaurant en hebben net besteld. Aan het gezicht van de serveester kon je zien dat ze wou gillen, maar zich net inhield.
We zijn net klaar met eten en rijden nu door naar het concert. Het viel me op dat Niall heel erg zenuwachtig deed. Ik denk dat het door het concert komt, dus vraag er niks over.
Terwijl ik lopend mijn back-stage pasje krijg, ga ik naar de kleedkamer. De jongens kleden zich meteen om en maken zich klaar. Als het eindelijk zover is lopen ze het podium op.
~
Back-stage ben ik nog steeds naar de jongens aan het kijken. Ze zingen hun laatste liedje: Best Song Ever. Als ze klaar zijn hoor ik opeens Niall door de microfoon.
"Hallo, 1, 2, 3."
"Ja hij doet het."
"Amber zou je even hierheen willen komen?"
Ik kijk hem verbaasd aan. Het publiek kan me niet zien. Toch loop ik onzeker het podium op. Ik ga tegenover Niall staan.
"Amber dit is een speciale dag," zegt hij.
Oh god, hij is het dus niet vergeten.
"Ik loop al een tijd met deze gedachte rond."
Ik kijk hem vragend aan.
"Ik heb besloten, dat ik je vriendje niet meer wil zijn."
W A T ? !
Hij maakt het uit op zijn concert. Dat trouwens ook nog eens live is?! Ik hap naar adem en kijk hem nog steeds aan.
JE LEEST
Onmogelijke Liefde (one direction)
FanfictionWanneer Amber een buitengewone kans krijgt voor een nieuw leven, grijpt ze deze met beide handen. Nieuw leven, nieuwe mensen en misschien ook wel nieuwe liefde? Wanneer Amber een balans probeert te vinden tussen haar nieuwe carrière en een onmogelij...