57. Hulp

8K 179 14
                                    

Ik word wakker door de deurbel. Slaperig sta ik op en loop de trap af. Ik verwacht eigenlijk niemand. Voordat ik de deur open doe, ga ik een keer met mijn hand door mijn haar. Als ik de deur opentrek, zie ik Jake staan. Ohja.

"Hey," zeg ik, omdat ik niet weet wat ik anders kan zeggen.

"Hoi."

"Je komt je spullen ophalen?"

"Ja," zegt hij kortaf.

Ik zet een stap opzij zodat hij naar binnen kan. Zodra hij binnen staat, gooi ik de deur dicht. Ik loop naar de keuken en maak koffie voor mezelf. Als Jake zo dom gaat doen, mag hij het wat mij betreft allemaal zelf uitzoeken. Ik hoor hem de trap op lopen en vul mijn mok. Ik ga binnen op de bank zitten en zet de tv aan. Niet veel later komt Jake weer naar beneden en loopt hij de woonkamer in.

"Sorry," zegt hij.

"Het zal wel."

Zonder op te kijken, staar ik naar de tv. Opeens gaat Jake voor de tv staan, waardoor ik hem wel moet aankijken.

"Wat?"

"Ben je boos op me?" vraagt hij me.

"Ach, nee joh," zeg ik sarcastisch.

Hij gaat naast me op de bank zitten en kijkt me aan.

"Zin om vandaag iets samen te doen?" vraagt hij me.

"Nee, ik kan niet. Heb al afgesproken met Ian."

"Wat gaan jullie doen?"

"Samen het huis verven."

"Waarom doe je dat zelf? Daar hebben ze toch mensen voor?"

"Nouja, ik dacht, het is mijn huis dus zijn alle momenten herinneringen, dus ook als ik alles zelf doe."

"Kan ik helpen?"

"Helpen?"

"Ja, als Ian het kan, kan ik het ook."

"Best."

"Mooi, ik ben er over 2 uur weer."

Hij loopt de deur uit terwijl ik nog steeds verbaasd kijk. Wat was dat nou? Jake gaat me helpen mijn nieuwe huis te verven? Dat is echt bizar. En het ergste is nog wel dat Niall dit absoluut niet leuk zal vinden.

Als ik mijn koffie opheb, loop ik naar boven en trek een oude broek en shirt aan. Mijn haren doe ik in een staart. Ik loop weer naar beneden en smeer wat broodjes. Ondertussen eet ik er zelf een. 

Als ik helemaal klaar ben, gaat de bel. Dat zal vast Ian zijn. Ik open de deur en laat hem binnen. Terwijl we naar de woonkamer lopen gaat mijn mobiel af. Het is Niall.

"Hey Niall!"

"Hee Amber."

"Alles goed Niall? Je klinkt een beetje schor."

"Ben een beetje verkouden."

"Nu al, je bent nog niet eens een dag weg."

"Ik weet het. Het komt omdat ik je nu al mis." Op de achtergrond hoor ik Harry duidelijk kots-geluiden maken.

Ik begin te lachen.

"Nou Harry heeft wel veel medelijden."

"Hahaha, ja hoorde je dat?"

"Jaa, maar verder alles goed?"

"Jawel, met jou?"

"Gaat ook wel. Jake is vanmorgen langsgekomen en heeft zijn spullen opgehaald."

Onmogelijke Liefde (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu