Ik schrik wakker als ik opeens mijn mobiel hoor afgaan. De tv staat nog aan, dus ben ik blijkbaar in slaap gevallen. Ik zie dat Niall me belt.
"Hallo," zeg ik.
"Hey Amber, wat doe je?"
"Ik kijk gewoon tv," en kijk snel op de klok. Het is 01:00uur. Zolang heb ik dus niet geslapen.
"Is Ian er nog?"
"Nee, die is een tijdje terug al weggegaan."
"Oke, ik ben net klaar in de studio, kom je anders nog even?"
"Kan niet," zeg ik, "moet morgen vroeg op. Paar jurken passen voor de volgende shoot. Wat dacht je van lunch?"
"Is goed. Slaap lekker. Ik hou van je."
"Ik ook van jou Niall. Weltrusten."
Ik hang op en zet de tv uit. Slaperig loop ik naar boven en trek mijn pyjama's aan. Ik poets mijn tanden en borstel nog even mijn haar. Als ik klaar ben stap ik in bed.
*Droom*
Hee, daar staat Niall. Hij staat op het strand en heeft een pet op. Ik loop naar hem toe en sla mijn armen om hem heen.
"Waar was je nou?!" schreeuwt hij tegen me.
"Huh?"
"Ik heb je overal gezocht," zegt hij.
Hij pakt mijn hand en samen lopen we van het strand af. We lopen een groot grasveld op. Opeens staat er een mooie bruine hond voor ons. Hij heeft een tennisbal in zijn mond. Niall pakt de bal en gooit hem weg. De hond rent er meteen achterna. Als we samen een tijdje om de beurt de bal hebben weggegooid, komt de hond opeens niet meer. Ik kijk om me heen, om te zien of hij in de buurt is. Ik zie een gedaante met de hond onze kant op lopen. Ze blijft staan, en ik zie haar nu glashelder. Het is Sascha. Ik wil Niall wegtrekken en samen met hem weggaan, maar onze voeten lijken wel vast te zitten. Verschrikt kijk ik naar Sascha. Met een gemene glimlach kijkt ze me aan.
"Ik had je gewaarschuwd!" roept ze nog voordat ze een pistool tevoorschijn haalt.
Voordat ik besef wat er gebeurt, hoor ik een schot. Ik kijk naast me en zie Niall nog op de grond vallen. Eerst raken zijn knieën de grond en daarna ligt hij met zijn armen op zijn borst languit op de grond. Ik begin te gillen en wil me naar Niall toebuigen als ik opeens weer een schot hoor. Ik voel een pijnlijke steek door mijn borst heen gaan en voel dat ik op de grond val.
*Einde droom*
Ik schrik wakker en moet diep ademhalen. Ik merk dat ik bijna stikte. Ik voel de tranen over mijn wangen lopen en zoek verschrikt mijn telefoon. Ik probeer Niall te bellen maar hij neemt niet op. Als het me na de 6e keer nog niet is gelukt, bel ik Zayn. Die neemt gelukkig wel op.
"Za- Zayn."
"Amber wat is er? Is er iets ergs?"
"Zayn, waar is Niall?"
"In bed, denk ik."
"Ga bij hem kijken. NU!"
Ik hoor een deur open en dichtgaan en daarna nog een deur opengaan. Ik hoor Niall wat vragen: "Gast wat doe je? Het is 04:30uur."
Zayn zegt:" Amber belt me, ze huilt, ik moest bij jou kijken."
"Amber? Wat is er aan de hand?" hoor ik Niall door de telefoon.
"Niall, ben jij oke?"
"Ja, met mij is er niks aan de hand. Wat is er met jou?"
"Gewoon een enge droom. Meer een nachtmerrie."
JE LEEST
Onmogelijke Liefde (one direction)
FanfictionWanneer Amber een buitengewone kans krijgt voor een nieuw leven, grijpt ze deze met beide handen. Nieuw leven, nieuwe mensen en misschien ook wel nieuwe liefde? Wanneer Amber een balans probeert te vinden tussen haar nieuwe carrière en een onmogelij...