64. Awards

7.4K 175 0
                                    

*2 weken later*

Over ongeveer 2 weken is het zover! Terwijl ik samen met Miranda en een milkshake in mijn hand over straat loop, hoor ik mijn telefoon afgaan. Ik pak hem uit mijn tas en zie dat ik een sms heb.

▶Niall:

Hey lief, vanavond is er een Award-show waar we als band heen moeten. Zin om met Miranda mee te gaan?◀

▶Amber:

Ja, lijkt me leuk. Moet wel even Miranda nog vragen xxx◀

Ik leg mijn telefoon weer in mijn tas en zie Miranda naar me kijken.

"Zin om vanavond met de jongens naar een Award-show te gaan?"

"Oeeeh, lijkt me super!"

"Mooi, dan gaan we dus samen."

Ze glimlacht naar me en haakt haar arm door de mijne.

~

Ik ben me samen met Miranda aan het klaarmaken. We hebben allebei een jurk aan. Terwijl ik mijn haren stijl, hoor ik mam naar me roepen. Snel breng ik nog een beetje lippenstift aan voordat ik samen met Miranda de trap af loop.

"Hey mam, wat is er?"

"Amber, ik wil dat jullie voorzichtig doen en niks van onbekenden aannemen."

"Mam..."

"Pas goed op jezelf en wees op tijd thuis."

"Mam, maak je geen zorgen, ik ga met mijn verloofde en zijn vrienden, die ook mijn vrienden zijn."

"Veel plezier," zegt ze terwijl ze me op mijn wang kust.

Ik pak mijn tas als ik de deurbel hoor. Snel zwaai ik nog naar mijn ouders en loop daarna met Miranda naar de deur.

-

Samen met Niall loop ik over de rode loper. Ik heb mijn arm door de zijne gehaakt. We lopen naar binnen en gaan zitten op onze plaatsen. Niall zit links van me en Miranda rechts.

Na een paar uur staan de jongens opeens op.

"Wat is er?" vraag ik aan Niall.

"We moeten optreden."

"Oh, succes."

Nadat ik hem een kus heb gegeven loopt hij weg.

Niet veel later worden ze geïntroduceerd en staan ze op het podium. Terwijl ze aan het zingen zijn, loopt een ober langs met glaasjes champagne. Miranda neemt er voor ons beide een aan. Algauw hebben we er een paar achterover geslagen en voel ik me wat lichtjes in mijn hoofd. Samen met Miranda ben ik in een melige bui, waardoor alles grappig lijkt.

Niall's p.o.v.

Samen met de jongens loop ik terug naar onze zitplaatsen. Ik zie dat Amber aan het lachen is met Miranda.

Als ze merkt dat ik weer naast haar zit, draait ze zich om.

"Hey, jullie deden het super!"

"Dank je," zeg ik en kijk haar verbaasd aan. Ze heeft alcohol op.

"Hoeveel glaasjes heb je al op?"

"Ik kan toch geen glaasjes ophebben, gekkie," zegt ze en begint weer te lachen.

Miranda neemt nog 2 glaasjes aan en geeft er één aan Amber. Ik pak hem van haar af, waardoor ze me verontwaardigd aankijkt.

"Je hebt al genoeg op."

"Nou sorry hoor 'pap', ik probeer gewoon plezier te hebben."

Ik hoor Zayn zachtjes achter me grinniken. Ik draai me naar hem om en zie nu de lach op zijn gezicht.

"Pap," zegt hij en begint te lachen.

Ik sta op en pak Amber zachtjes bij haar arm.

"Kom, we gaan. Zayn, neem jij Miranda even mee?"

"Is goed."

Amber staat rustig op. Ik sla een arm om haar middel en loop richting de uitgang.

"Ik wil nog niet naar huis," hoor ik Miranda klagen.

"Ik ook niet," zegt Amber.

"Ja, laten we ergens naartoe gaan," zegt Miranda.

"Zoals?" vraagt Zayn.

"Het strand!" roept Amber.

"Amber, we gaan nu niet naar het strand."

"Pretverpester."

We zijn aangekomen bij de auto en laten Amber en Miranda achterin de auto zitten. Ik stap achter het stuur en Zayn komt naast me.

"We kunnen ze niet zo naar huis brengen," zegt Zayn.

Ik knik en rij naar het dichtstbijzijnde café.

Omdat ik geen café in de buurt heb kunnen vinden, ben ik maar naar de McDonald's gegaan. Hier hebben ze ook koffie.

We zitten aan een tafel met allemaal een bekertje koffie voor ons. Niet veel later helderen Amber en Miranda een beetje op. Amber staat op en ik kijk haar vragend aan.

"Wat ga je doen?" vraag ik.

"Friet halen, willen jullie ook iets?"

"Big Mac!" roept Miranda.

"Jij Zayn?"

"Ik heb ook wel honger, ja."

"Niall?" zegt ze vragend.

"Ja, we kunnen net zo goed wel meteen wat eten."

Ik sta ook op om samen met Amber te gaan bestellen.

We lopen terug met 3 dienbladen. We nemen weer plaats aan tafel en beginnen met eten.

Als we klaar zijn met eten zegt Miranda opeens: "Ik heb nog steeds zin om naar het strand te gaan."

Amber kijkt me vragend aan en ik haal mijn schouders op.

"Achja, waarom ook niet?"

-

Hand in hand loop ik samen met Amber over het verlaten strand. Het is al behoorlijk frisjes. Ik stop en trek mijn vest uit en doe hem dan bij Amber aan. Ze kijkt me dankbaar aan en geeft me een kus.

Ik zie dat Miranda haar jasje heeft meegenomen en hem aanheeft. Samen met Zayn loopt ze achter ons aan.

Ik kijk op mijn horloge en zie dat het 02:00uur is.

"Hoelaat is het?" vraagt Amber me die heeft gezien dat ik op mijn horloge keek.

"2 uur."

"Wat? 2 uur al? We moeten terug, mam is op me aan het wachten, dat doet ze altijd als ik uitga. Ze is zó overbezorgd."

"Is goed, kom dan gaan we."

We stappen uit de auto en lopen mee tot aan de deur. Amber wil haar sleutels tevoorschijn halen, maar haar moeder is haar al voor. De deur gaat open en daar staat de moeder van Amber. Ze heeft haar armen over elkaar heengeslagen. Miranda bedankt mij en Zayn en loopt dan het huis binnen. Amber's moeder loopt er achteraan.

Amber drukt haar lippen zachtjes op de mijne voordat ze naar binnen stapt. Ze knuffelt Zayn nog even en zwaait dan naar ons tot we weer in de auto zitten.

Ik ga weer achter het stuur zitten en rij naar huis. Ik voel hoe moe ik ben en kan niet wachten om in mijn bed te liggen.

*****************************************

Onmogelijke Liefde (one direction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu