Kurmalı Oyuncaklar

6 1 0
                                    




           

Kırmışlar seni kuzucuğum, kırıp dökmüşler sana dair ne varsa. Sen yapamayacağını bildiğin hâlde, bir de affedebileceğine dair bir küçük umut bırakmışlar yüreğine, korkmuşsun kendinden, hiçbir şeyi toplamamışlar, öylece gitmişler.

Korkmuşsun canımın içi, kırılmışsın. Çocukken eline tutuşturulan kurmalı oyuncakların yerini, kurmalı kalpler almış, yorulmuşsun devinimlerden, döneklerden ve büyümüşsün, çağından çok önce büyümüşsün sen...

Başında uyukladığın kasetlerin yerini dönen cdler almış, soba başı toplanmalarının yerini sıcak su boruları, duyguların yerini vurgular almış en ufak sürtüşmelerde, dinlediğin şarkılar değişmiş beklediklerinle, elma şekerleri erimiş, yerini ter kokulu boyunlar almış, utana sıkıla söylenen o en samimi sevgi sözcükleri, yerine etler bırakmış, etler ve döşekler, yüreklerin yerini beyinler, beyinlerin yerini beller almış, büyümüşsün sen kendinden habersiz, belki sen ne olup bittiğinin farkına bile varmadan "olgunlaştın artık" demişler sana, dedenin yerini baban almış sonra, sen babanın yerini ama senin yerini alamayacak birileri. Bu cümlelerin özneleri değişecek, belki yüklemleri daha da sertleşecek ama sen hep sen olarak kalacaksın sende. Senden öncekiler gururla taşırken geçmişi, geleceğin senden ayrı, senden biraz uzakta yürüyecek.

Her şey değişmişken bu denli, dün yanında dolaşanlar dolanırken şimdi başka cümlelere, bol kepçe savrulurken en sığ dilekler, en beylik aşk dizeleri, sen orta yerinde bir şiirin tıkanıp kalıyorsan hala, takılıyorsan bir kelimeye ve inmiyorsa işte o boğazından içeri, bir şeyleri yediremiyorsan sen yine kendine fakat çok güzel yutuyorsa insanlar en büyük sözleri, sen sen ol verme döneklere kendini. Eğilmesin bir daha başcağızın, dik dursun alnın ve sonunu getir şiirlerin. Çünkü sen, Rabbim biliyor ya, bir tek sana kıymetlisin. Devam ettiğin ve yutkunduğun gün tüm sustuklarını, onlar söyleyemedikleriyle kalacak, göreceksin...

- Sakin ol Ali, sen kendinde misin?

            İyi bilirim sevgisi harcanmışları, çok iyi bilirim kendini kullanılmış sayanları. Söylenemezler var içimizde, kapalı kutularımız.

Ve kurmalı oyuncaklar doluyuz, size ağız dolusu küfürler kuruyoruz her gece...

YÜZLEŞMEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin