Ah kahve gözlüm! Uyukladım bütün bir ömür de içemedim gözlerinden bi'yudum...
- Ah Ali'm, ah gözü çıksın önceliklerin! Çekmece dolusu gel-git, öylece durur insanın önünde, ayna çatlaklarında ezilmiş yüzler, ruhun hiç gülmeyen çocukları ve beklentiler, beklentiler, dik yokuşlar gibi öncelikler, yolumuzdaki en büyük engeller...
Ne musannâ, ne umursamaz bir telaştır ki dolanır birilerinin dillerinde, birilerinin kollarında, ölü bir şehrin o koca gövdesinin sokak aralarında. 'Kursak' diye bi'kelime var sözlükte, karşılığı hep eksik verilen. Oraya oturur tüm koşuşturmaca, düğümlenir, alelacele yutkunursun. Öncelikler, sırasını bekleyenler... Gitmek ya da kalmak değil aşk, bir düğüm telaşı bu...
Yorulduk Ali, dur biraz, sıranı bekle... Soluklansın kursağım, durulsun sonrakiler. Çayımız hep soğuk, hep yarım kalmış bardaklar; dizi dizi, sıra sıra özlemler, hasretler ve ağzımızda acı bir tat, tadımız bile sırasını bekler.
- Sustukların hiç bitmiyor, bi'konuşsan artık...
Boğazımda iri bir şişlik, kabarmış öylece ve ben ne vakit yâri düşünsem, dayanır ağzıma kadar, kanar, kanatır da oluk oluk, hep içime yutarım küfürlerimi. Bundandır susarım ölüme, tek kelime edemem, bağrında O, en baharında yatıyor diye...
Sevemedik bile be Ali! Nasıl anlatırsın ki bunu insanlara, sevdim, sevebildim dersin...
İnsan, o kadar zaman uzak ve geç kalıyor birine; sonra kavuşuyor, O'na öylesine yakın ama hiç dokunamayacağı bir yerde. Araya giriyor bir avuç toprak, çiçekler örülüyor üzerine, hiç yaşanamayacak koca bir ömür niyetine ve sulanıyor çiçekler tek tek, söve söve.
Senden sonra tüm kalanlar, bir hafızanın kaybı. Söylesene sevgili, unuttuktan sonra düşünmeye çalışan bir adam, böyle bir anda ne hatırlar?
Senden sonra bütün insanlar, bir mahşer kalabalığı. Söylesene sevgili, aşktan sonra dirilmeye inanan bir adam, böyle bir günde nereye kaçar?..
Sevmek, Ali, değer miydi uğrunda ölmeye?
- Nice âşık mezarında kıvranıp duruyor. Aslında ölmek, sevmeye değer mi?
Değer mi peki?
- Ölmek, kardeşim, bükememiştir aşkın bileğini. Kimimizin Kâbil'i de aşk'tır zaten, "seviyorum" demiş ama tam yüreğine saplamıştır çene kemiğini. Ben sadece daha fazla ölüm görmek istemiyorum.
O hâlde, sevelim ve değsin bakalım. Hatun kişi niyetine...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YÜZLEŞME
Short Story"Bazı yaralar sâdıktır yarınlara..." Kaybedenlere yazıldı bu kitap, yarım kalanlara, eksik bırakılanlara, düşenlere, düşürülenlere, düşleri kırılan ama içinde bi'yerlerde hâlâ o deli çocuğu yaşatanlara; ve ölüme, koyu bir sitem gibi, e...