~ 40 ~

586 38 1
                                    

Beter uitgeslapen dan die dag ervoor stond hij gapend voor de spiegel. Hij had een snelle douche genomen en poetste uitgebreid zijn tanden. Ondanks dat hij beter had geslapen was hij wel moe, het was alsof hij geen energie meer had. Zijn gedachten maakte ook overuren en hij voelde zich lichtelijk naar. Hij begreep ineens volledig hoe gesloopt Eva zich had moeten voelen na haar nare dromen afgelopen weken. Hij had het nu zelf ook ervaren. Het sloeg misschien helemaal nergens op, maar het had zo levensecht gevoeld dat hij de emoties nu nog voelde. Precies zoals zijn huisgenoot had proberen te omschrijven.
'Wolfs, schiet op joh.' Klopte zijn partner ineens ongeduldig op de badkamer deur.
'Kom maar hoor.' zei hij met de tandenborstel nog in zijn mond. Eva liet zich dat geen twee keer zeggen en ze opende direct de deur. Een paar korte seconde bleef ze stil staan en ze liet haar blik over de blote rug van haar partner glijden. Daarna herpakte ze zichzelf snel, liep ze door naar de wastafel en poetste ze net zoals hem haar tanden.
'En, beter gedroomd vannacht?' Vroeg ze oprecht en hij knikte maar.
'Ja hoor.'
'Wat heb je gedroomd dan?' Ze was nieuwsgierig zoals altijd. Terwijl ze haar tanden poetste deed ze een poging om haar lange warrige bruine lokken te kammen.
'Oh, niets bijzonders.' Probeerde hij het onderwerp weg te schuiven. Naast het feit dat de droom opnieuw levensecht had aangevoeld, was het misschien ook wel echt geweest.
Zo onopvallend mogelijk bekeek hij haar via de spiegel. Hij wist allang dat hij haar de mooiste vrouw van deze wereld vond, alles aan haar was perfect. Zelfs haar imperfecties vond hij perfect. Hij glimlachte om die gedachten en vragend keek ze hem aan. Nonchalant schudde hij zijn hoofd. 'Schiet je op, we moeten zo weg.' zei hij om het hele onderwerp aan de kant te schuiven.
'Ja, als jij die badkamer wat minder lang bezet houdt.' Knikte Eva serieus.
'De deur was toch open?' Glimlachte hij. Met die woorden draaide hij zich om en ging hij richting zijn slaapkamer om zich om te kleden.
'Twee broodjes kaas!' riep ze hem na waarna ze onder de douche sprong.
Snel had Wolfs zich omgekleed en zoals hem was opdragen maakte hij het ontbijt voor zijn partner klaar. Ondertussen was hij diep in gedachten. Eigenlijk wilde hij het niet toegeven aan zichzelf maar hij wist heel erg goed dat er iets van waarheid in zijn droom
had gezeten. Het was een verlangen dat hij had maar met niemand kon delen. Vooral niet met zijn partner.
Daarbij, heeft hij al een dochter en dat vond hij ook wel meer dan genoeg. Toch kriebelde er ergens iets. Iets dat hij hopeloos weg probeerde te drukken.
'Wo-holfs.' Ineens stond zijn huisgenoot ongeduldig in de keuken, en bijna hopeloos probeerde ze zijn aandacht te krijgen. 'Kom je nog?'
'Ja, ik kom.' Snel ruimde hij de spullen op en hij overhandigde haar haar ontbijt. Dankbaar glimlachte ze en ze ging hem voor naar boven. Terwijl hij haar bekeek dacht hij na over haar woorden van die dag ervoor. Ze had gelijk, dat wist hij ook wel. Dromen zijn bedrog.

DromenvangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu