Met rode wangen kwam ze de badkamer uit. Ze hield zich maar voor dat dat door de warme douche kwam maar eigenlijk wist ze wel beter. Tot overmaat van ramp liep haar huisgenoot net zijn slaapkamer uit toen zij uit de badkamer stapte. 'Goedemorgen.' Grijnsde hij toen hij haar zo zag. Eva klemde de handdoek stevig om haar lichaam en glimlachte naar hem.
'Goedemorgen. Heb je lekker geslapen?' Wolfs knikte en zijn grijns verdween niet. Stiekem liet hij zijn blik over haar lichaam heen dwalen en hij moest zichzelf streng toespreken zich in te houden.
'Jij?' Eva voelde haar wangen nog roder worden en snel knikte ze.
'Ja hoor.' probeerde ze zo luchtig mogelijk te klinken. Wolfs haalde een hand door zijn warrige lokken en knikte naar de badkamer.
'Ik ga ook maar douchen.' Deelde hij mee. Eva knikte, stapte snel stapte voor de badkamerdeur weg zodat hij er langs kon en nog sneller liep ze door naar haar slaapkamer.Ze had vreselijk getreuzeld met het aankleden en klaarmaken van zichzelf. Dat bleek toen ze als laatste de keuken binnen kwam. Wolfs had zijn dochter uitgenodigd om te komen ontbijten en vanmiddag zouden ze met z'n drieën haar spullen verhuizen naar het pension.
'Goedemorgen.' Zei Eva stralend terwijl ze op haar plekje ging zitten.
'Goedemorgen zeg.' lachte Fleur. De stralende verschijning ontging haar absoluut niet. 'Ben je zo blij dat ik hier kom wonen?' Deed ze een gok. Eva keek haar even vragend aan maar knikte uiteindelijk.
'Tuurlijk.' Het was niet gelogen, ze vond het gezellig dat zijn dochter voor een tijdje bij hen kwam wonen.
'Ja, ja. Heb je iets uitgespookt vannacht?' Grinnikte de jonge vrouw. Eva voelde zich lichtelijk betrapt maar ze probeerde dat gevoel te negeren. Ze had helemaal niets uitgespookt vannacht, ze had gewoon een héle fijne droom gehad. Maar dat hoefde niemand te weten.
'Ik heb gewoon geslapen, hoor.' zei ze serieus en Fleur lachte.
'Wel heel goed geslapen dan.' Eva knikte. Meer dan goed, zelfs.
Wolfs had eitjes gebakken en met z'n drieën aten ze het stevige ontbijtje.
'Echt thanks dat je wil helpen Eva.' Zei Fleur. 'Het is niet veel hoor, maar dan zijn we wel lekker snel klaar.'
'Geen probleem hoor.' Schudde Eva haar hoofd. Ze had vandaag toch een vrije dag, en beter besteedde ze haar tijd nuttig.
'Zou je eigenlijk niets meer met het pension willen doen?'
'Nee..' opnieuw schudde Eva haar hoofd. 'Dat is niets voor mij.' Het was Franks zijn passie geweest, niet die van haar.
'Als we ooit stoppen, hè Eef.' Knipoogde Wolfs en lachend keek ze hem aan.
'Das waar ook. Dat wordt écht helemaal niets.' Wist ze nu al.
'Stoppen met wat?' Vroeg Fleur.
'Met ons werk.' Glimlachte haar vader.
'De Ponti is plan B.'
'Voorlopig houden we het maar bij plan A, hè.' Knikte Eva. Het pension runnen was echt niets voor haar en stoppen met het werk waar ze zoveel van hield was eigenlijk ook helemaal geen optie.
JE LEEST
Dromenvanger
Fanfiction"Dreams are only dreams until you wake up and make them real." - Ned Vizzini • Flikken Maastricht/Fleva fanfictie • #5 in fanfictie