~ 86 ~

568 37 4
                                    

Dicht tegen elkaar aangekropen zaten ze op de bank. Hij had zijn arm om haar schouders geen geslagen en zij was steeds dichter tegen hem aan gaan zitten. Net zo lang totdat ze écht niet meer verder kon, want dan zou ze boven op zijn schoot zitten. De film die opstond volgde hij maar voor de helft. Hij betrapte zichzelf erop dat hij constant was afgeleid, bij elke kleine beweging die ze maakte. Hij kon er niets aan doen, het gebeurde vanzelf. 'De tv is dáár hoor.' zei ze ineens uit het niets en ze knikte in de goede richting. Hij kreeg een grijns op zijn gezicht maar reageerde verder niet. Dat was ook niet nodig. Hoewel ze zo in de film verdiept zat had ze dus wel degelijk in de gaten wat ze met hem deed. Al betwijfelde hij óf ze wel wist wat ze met hem deed. Hij keek weer stak voor zich uit naar het scherm maar verloor zijn concentratie weer binnen een minuut. De film interesseerde hem simpelweg niet. Zeker niet als zij zo dicht tegen hem aan zat. Zijn blik gleed langs elk plekje van haar lichaam. Ook al had hij dat al zo vaak gedaan, het verveelde hem nooit.
Voor hij het door had gehad, had ze de film op pauze gezet en keek ze hem zuchtend aan. 'Jíj wilde dit kijken hè Floris.'
'Weet ik.' Knikte hij serieus. 'Ik kijk toch.'
'Nou niet naar de film.'
'Nee, naar jou.' Grijnsde hij. Zuchtend keek ze hem aan maar eigenlijk moet ze lachen. Ze vond hem bijna schattig als hij zo deed. 'Ik wil de film wél graag af kijken, dus hou op met vervelend doen.' Zei ze duidelijk.
'Ik doe niet eens iets.' Lachte hij verontwaardigd.
'Jawel, je kijkt.' En dat vond ze op dit moment vervelend genoeg.
'Dat is toch niet vervelend Eef.' Lachte hij en zij knikte.
'Jawel.' Herhaalde ze en ze stond op. 'Koffie?'
'Whisky.' Ze grinnikte en ze liep naar de keuken. Glimlachend keek hij haar na, zo had hij nog een veel beter zicht op haar lichaam.
Met een glas whisky en een glas thee was ze terug op de bank gaan zitten, maar dit keer leunde ze met haar rug tegen de zijleuning en ze legde haar voeten op zijn schoot.
'Kom nou gewoon weer bij me zitten.' gebaarde hij.
'Alleen als jij stopt met kijken.'
'Waarom?'
'Omdat dat afleidt.' Lachte ze. 'Ik wil de film zien.'
'Ik wil jou zien.' Was zijn weerwoord maar daar had zij geen boodschap aan.
'Nou dan wacht je maar.' Hij rolde met zijn ogen.
'Oké.' Glimlachend zette ze de thee op het tafeltje en ze ging weer bij hem zitten. Zonder er bij na te denken klikte ze de sluiting van haar bh los en ze trok het met een soepele beweging onder haar shirt vandaan. Dat zat namelijk een stuk comfortabeler. 'Is dat alles?' Vroeg hij nonchalant toen ze tussen zijn armen wegkroop. 'Je mag nog meer uit doen hoor.'
'Dat was alles.' Knikte ze serieus waarna ze lachend een kus tegen zijn kaak drukte. 'Nog twintig minuten.' Beloofde ze en hij grijnsde tevreden.

DromenvangerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu