Encik Zaid bersama-sama anak gadisnya melangkah masuk ke dalam restoran Citra Kasih. Tetiba ada satu tangan menarik tangan Dhiya.
"Sorry, you ni Finz kan?Syafinaz Zaid?" soal gadis yang ayu memakai baju kurung bercorak bunga-bunga kecil itu.
"Yes I am but you ni siapa?" soal Dhiya kembali.
Dhiya POV
'Siapa minah ni?muka macam familiar jer.'desis hatiku
"Akulah Hanis. Tablemate kau zaman sekolah rendah dulu tu ingat tak?Wah makin cunlah kau sekarang.." kata si gadis itu..
"Ya Rabbi!!Hanis...I miss u so much dear. Dah lama aku try jejak kau tapi hempehhh!!mana arh kau menghilang?" bebelku
Orang sekeliling tidak lagi aku hiraukan. Meskipun ada banyak mata yang memandang kami.Ada aku kesah *tangan atas bahu,mata tengok ke atas*
Baba dah lama masuk ke dalam restoren meninggalkan aku dengan Hanis. Kami berbual-bual sekejap sementara menunggu si husband Hanis ni datang. Well berdasarkan cerita Hanis dah ramai member kitorang yang sudah berumahtangga. Siap ada anak dah pun. Aku saja yang mereput sengsorang.Umur dah 23 tapi still single. Sedihnya...
Setelah hampir 15minit berbual,husband Hanis muncul bersama kanak-kanak lingkungan 2 tahun.
'Wah, Hanis pun dah ada anak, aku ni bila lagi?Baba... baby nak kahwinnnnnn'
Aku segera meluru masuk ke restaurant tanpa melihat kiri kanan terlebih dahulu,tetiba aku terlangar seseorang..
"Eh sayang!you jalan tengok mana?Lain kali jalan tengok depan!"Ujarku seraya meninggalkan mamat tu yang kaku disitu..
Ya, aku tahu yang salahnya aku bukan mamat tuh tetapi biasalah manusia spesis mcam aku ni mana nak mengaku kesilapan sendiri.
'Wait!!tadi aku panggil dia sayangkan?!Omaigad mulut asal lah kau gatal sangat panggil macam tu?Isshh tak boleh jadi ni..nak kena kahwin cepat-cepat kut'desis hatiku
Faliq Dika POV
'Subhanallah cantiknya ciptaanmu ya Allah!!Astagfirullah Istighfar Faliq, anak dara orang tu! Eh kejap dia yang langgar aku dulukan, asal aku pulak dipersalahkan?Cantik tapi sewel, ermm sayang.' Bisik hatiku. Degupan jantungku mula berdetak laju..
'Apa hal pulak jantung aku ni?!tetiba jer berdegup laju!Takkan dah jatuh cinta kut!'
Teruskan support sis
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...