Bab 11

60.3K 1.5K 5
                                    

Faliq Dika POV

"Saya taknak make a love dekat rumah parents kita so kalau awak nak jugak,kita pindah. Get it?" ujar Dhiya seraya menolak dadaku

'Mak aih,berani kemain minah ni!!setahu aku perempuan kalau bab ehem-ehem ni malu yang teramat tapi dia ni selamber badak jer..'

Kehampaan bertukar menjadi kegembiraan.Aku ukir senyuman lantas mencium pipi Dhiya sebelum ke wardrobe. Kalau macam tu kena cepat-cepat pindah rumah ni.

Aku mencapai seluar bermuda.Baju?Aku memang jenis yang tak reti pakai baju kalau di dalam bilik..Panas dan rimas..Dhiya?Arhh lantak lambat laun dia kena biasakan diri jugak. Kaki melangkah ke meja solek yang terletak di bilik sang isteri.

"So siapa perempuan itu?" aku mulakan bicara. Dhiya yang khusyuk membelek iphonenya mengalihkan muka memandangku.

"Asal tak pakai baju?" soalan dibalas dengan soalan.Yang ni aku tak suka.
Aku memandang Dhiya dengan pandangan tajam..

"What?" soal Dhiya sambil meneruskan membelek iphonenya. Entah apa yang seronok sangat tak tahulah.

"Sayang..I'm talking to you right now.." ujarku lembut sambil merampas iphone miliknya. Jelas riak terkejut diwajahnya.

"Hi,saya tengah whatsapps dengan kawan lah. Janganlah kacau,bak sini balik." Muncul idea jahat nak mengusik Dhiya..Jeng jeng jeng

"Selamat pengantin baru beb. Enjoy your first night and fighting okay. Usaha bersungguh-sungguh. Next month aku nak dengar goodnew dari korang dua. Wuhuu tak sabar nak tunggu Junior Dika & Dhiya, mesti cute like their parents" aku baca chat dari kawan Dhiya kuat-kuat.

Berlakulah aksi berebut antara kami dan entah bagaimana aku tertindih Dhiya. Masing-masing terkaku kejap. Jantung ni dah dup dap dup dap..

Aku mengamati raut wajah isteri kesayanganku dan juga bakal ibu kepada zuriatku. Cantik bak bidadari. Tanpa disedari,aku terkiss bibirnya merahnya itu.Bibir yang amat mengoda.

Dhiya POV

Faliq mencium bibirku?Aku membalasnya sekejap sebelum menolaknya.

"Bangunlah, berat tau tak" aku masih menolak badan Faliq yang masih setia menindih diriku.

Mak datuk,berat nak mampus badan dia ni. Aku tolak pun still tak berganjak. Kudrat perempuanlah katakan..

"Panggil saya biy dulu,baru saya bangun. If not sampai ke pagi kita macam ni." ujar faliq

Ishh mamat ni lah.Aku hempuk jugak kang, ada yang masuk hospitat nanti tak pasal-pasal masuk berita pulak. Nak tak nak aku kena panggil jugak..

"Bangunlah biy.." balasku dengan nada lembut.Acah-acah mengoda gitew. Ternyata ia berjaya..haha senang sangat.

" So sayang,tadi cakap nak ceritakan."Faliq mula menyoal..

"Ok senang cerita, that bitch tu ex wife baba. Second wife after my mom and you know what biy,I hate her so much and for the rest of my life I'll hate her" balasku dengan nada malas..

"But why?mesti ada sebabkan kenapa isteri saya ni benci sangat dekat dia tu."

"Kekayaan merambangkan mata sehingga sanggup guna bantuan iblis untuk hancurkan rumahtangga orang." ujarku lagi tetiba kemarahan muncul dibenak hati. Faliq mengerutkan dahi tanda tak faham. Aku hanya tersenyum.

"Okay let me explain. Her name is Siti Hasmida dulu dia jiran kitorang,boleh dikatakan mama and bitch tuh bfflah tetapi one day, baba nampak lain. Sebijk macam orang bodoh. At the same time,mama sakit teruk. Muntah darah sampai kekadang tu muntah keluar jarum. Baba langsung tak pedulikan mama so nak dipendekkan cerita mama mati sebulan lepas mama muntah darah tu. Mama mati sebab kena santau dengan bff dia sendiri.." seriously aku memang benci betina sial tu.

"Then tiga hari selepas mama meninggal,baba bagitau kitorang yang dia nak kahwin baru so nak taknak kitorang kena terima jugalah. Since tu bermulanya detik hitam dalam hidup saya. Setakat ditampar,disepak tu saya dah biasa even ditoreh dan diseterika pun saya pernah kena. Percaya tak?"

Hidup kalau tiada dugaan memang tak akan bermakna. Belajar dari pengalaman untuk ubah masa depan. Aku memandang Faliq. Ternganga dia mendengar cerita aku. Tak percayalah tu.

"Seriously sayang?takkanlah sampai macam tu sekali,biy tengok takde parut pun dekat badan awak." ujar Faliq seraya menilik tubuhku.

"Nanti biy akan tahu jugak dekat mana parut tuh. Okay,saya dah penat,nanti jangan lupa tutup lampu tau. Goodnight Mr husband." balasku..

"Alahh sayanggg,ermm okaylahh goodnight." ucap Faliq.

Seketika kemudian terasa tangan memelukku dari belakang diselangi kucupan hangat didahiku.















Teruskan support

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now