Bab 39

44.9K 1.1K 48
                                    

Baru jer kaki melangkah keluar dari toilet,Faliq terpacak didepan aku..

'Mamat ni memang jenis suka terpacak depan toilet ke apa'

"Terkejut sayang..biy ni kenapa terpacak depan ni?Biy mengintai sayang erk?" soalku gedik..

Muka Faliq merah padam.Malu ke kantoi..

"Buat apa mengintai kalau memang dah jadi hak milik,baik biy terkam je kalau nak" ujar Faliq..

Amboi..kemain nak terkam aku,ingat aku ni ikan ke apa nak terkam²..

Aku mencebik ketika mendengar statementnya..malas nak layan,baik aku naik ke bilik..

Tangan Faliq aku tarik untuk mengikuti aku..Dia hanya mengikut tanpa bicara..

"Ehh baby nak gi mana ni?" soal baba kalut..sebaik sahaja aku tiba di tingkat atas.

Dah kenapa macam kalut semacam ni..

"Nak masuk bilik lah,sekali nak pergi ambik minyak angin dalam bilik baba" kataku sambil memandang pelik kearah baba..

"Ehh..minyak angin?takpa nanti baba ambilkan untuk baby"kata baba sambil tersenyum pelik..

Hati aku dah rasa lain..rasa macam ada something yang baba sorokkan dari aku..

" It's okay baba,i can find it myself"ujarku sambil mendekati ke arah baba yang menghalang pintu biliknya..

Tetiba baba memegang tanganku dengan renungan like 'tolong jangan masuk'..

Emosi aku terus berubah bila melihat perangai pelik baba,Tak pernah² baba berperangai macam ni..

"Baba sorokkan something dari baby ke?" serkap jarangku..

Sebaik sahaja aku melontarkan kata-kata begitu,adik dan abangku menghampiri kami..reaksi yang ditunjukkan orang dalam rumah ni pelik..

"Tak baba tak sorokkan papepun.." tegas baba..

"Really?but why u acting so weird?or.."serkapku lagi..

Takkan lah baba ada perempuan simpanan kut..eh wait a minute..jangan betina sial tu sudah..

Kali ni aku menolak tangan baba lalu tombol pintu bilik baba aku buka..

Degupan jantung aku makin laju setelah melihat perkara yang paling aku benci..

Aku menoleh kembali kearah wajah² yang aku sayang..wajah baba aku renung sedalam-dalamnya..

"Baba..Abang..adik..why?" tanyaku perlahan..

Abang menghampiriku yang kaku didalam bilik baba..

"I'm sorry baby..abangg"jelas abangku

Aku segera mengukir senyuman lalu aku menepuk tangan kuat-kuat..

"Marvelous..baby tak sangka yang orang yang baby sanjung tinggi²,yang baby sayang lebih dari nyawa baby tipu baby macam ni sekali" ujarku sambil mendekati perempuan sial yang sedang duduk disofa dalam bilik baba..

Siti Hasmida..perempuan yang banyak hancurkan kebahagian aku,yang bunuh mama aku..

"And kau buat apa dekat sini sial?menyundal?"soalku sinis

Melihat si betina sial tu tersenyum sinis,makin panas hati aku..

" Tak ada istilah menyundal dalam hubungan suami isteri"jawabnya ringkas..

"Apa kau cakap tadi?Suami Isteri?" tanyaku balik dengan nada menahan marah..

"She is still my wife..baba tak pernah pun ceraikan dia" jawab baba yang tadi hanya menikus didepan pintu bilik..

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now