"Are you sure want to do this baby?" soal abangku yang menyambut kedatanganku didepan pintu.
"Yes.I'm sure." jawabku sebaik sahaja menyalami tangannya.
"Faliq mana?" soalnya pula.
Sebut pasal Faliq, aku kalau boleh memang taknak orang luar masuk campur dalam urusan keluarga aku. So faliq aku sudah menyuruhnya pergi ke mall untuk beli barang masakan. Semua itu hanyalah alasan saja.
"Baby suruh dia pergi mall. Baba dengan bini dia mana abang?" soalku pula. Kepala sudah terdonggak-donggak mencari kelibat perempuan sial itu.
"Baba keluar kejap tapi bini dia ada dekat dapur." jawab abang.
Aku menyusun langkah untuk menuju kedapur.
"Nak pergi mana tu?" soal abang
"Nak pergi cari gaduh. Nak join tak?" ujarku sambil tersengih
Lets see who will be crazy today.
Sebaik saja anak mataku memandang susuk tubuh orang tua itu,mulut aku yang memang tiada insurance lantang bersuara.
"Tengah menjampi serapah ke tu?" soalku acah-acah peramah.Kerusi di kitchen island aku tarik dan aku melabuhkan punggung disitu berhadapan dengan betina itu.
Dia yang terkejut dengan sapaanku mengeluh panjang.Nampak sangat tak suka aku datang sini.
"Hidup lagi kau ni. Aku ingatkan dah mati. Haritu beria-ria cakap taknak jejak kaki dirumah ni lagi, now belum sampai sebulan dah muncul balik." ujarnya.
Aduh..berasap pulak hati aku ni.Kan ada jugak yang makan penyepak aku ni.
"Perghh, depan laki kau pijak semut tak mati tapi depan aku habis terbuka ye." sindirku.
Sayur yang dia sudah potong aku capai dan aku campak satu persatu ke mukanya.
'Kau yang cabar kesabaran aku so sorry to saylah if harini terkeluar habis kebiadapan aku'desis hatiku
Seteruk aku pun,aku masih beradab dengan orang tua tapi kes kali ini lain.So hilang sudah kebaikanku.
"Kau kalau datang sini semata-mata nak buktikan dekat ayah kau yang bodoh tu,herm takpayahlah..dia takkan dengar punya sebab diakan bodoh." ujar betina tu..
'Memanglah bodoh sebab kau yang bodohkan dia.Dasar betina sundal.'
"So kau nak cakap yang kau ni cerdiklah? Cerdik sebab gunakan bomoh Sulaiman untuk perbodohkan keluarga aku? Macam tu?" soalku dengan angkuh sambil berpeluk tubuh.
Jelas reaksi terkejut dimukanya sebaik sahaja nama bomoh Sulaiman itu aku bangkitkan.
"Mana kau tahu semua ni?!"ujarnya dengan nada yang sedikit meninggi.
Ceh, nak tinggikan suara pulak. Macamlah aku takut.
"Nampak tak sekarang siapa yang bodoh?Kau kan? Alahai..kesiannya. " sindirku lagi.Sayuran yang ada dalam bekas aku campak terus ke mukannya..
"Maybe dulu kau berjaya perbodohkan arwah mama aku,baba aku and also siblings aku but not me bitch!Kau buat satu kesilapan besar.." ujarku lagi.
Termenung kejap betina tu memikirkan kesilapannya. Aduh, nampak sangat bengapnya. Ingatkan cerdik sangat, rupanya bodoh jugak
"Asal? Tak tahu mana silap kau?" soalku.Kali ni senyum mengejek menghiasi wajahku.Rasa bahagia pulak boleh buat macam ni.
"Kalau kau cerdik sangat,hah bagitahulah!!" tengkingnya..
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...