Bab 8

58.2K 1.6K 7
                                    

Dhiya POV

"Saya nak naik atas. Nak mandi" ujarku kepada Faliq yang masih terkejut dengan tindakanku..

Relaxlah husband oi,itu baru sikit aku goda kau. Tunggu wahai sang kekasih halalku. Akan aku godamu sehingga matamu tertumpu hanya kepadaku.

Baru sahaja kakiku ingin melangkah ke atas,tetiba ada suara yang datang menegur.

"Dah nak naik ke?By the way selamat pengantin baru." ujar suara itu.

'Macam familiar saja suara ni.'aku segera memalingkan muka memandang ke arah pemilik suara itu.

"What are you doing here?Setahu aku, aku tak invite perempuan jalang macam kau ni." ujarku dengan suara yang lantang sehingga familyku yang berada diruang itu memandang ke arah aku.

Perasaan gembira kini sudah bercampur baur dengan kemarahan, kebencian serta dendam yang makin membara. Baba dan Faliq segera mendekati diriku..

"Wow, dah pandai biadap sekarang ni ye. Macam manalah mak bapak kau  didik kau ni" ujar betina sial itu sambil menoleh ke arah baba.

Perempuan sundal atau nama sebenarnya Siti Hasmida merupakan bekas ibu tiriku yang amat aku benci. Dialah punca mama aku meninggal dan dialah penyebab hidup aku terumbang ambing.

"Biadap aku takde kena mengena dengan mak bapak aku. Eh, baik kau berambus sekarang sebelum aku heret kau macam anjing." tengkingku..

Semua orang berada di ruang tamu terkejut dengan suara lantangku. Well aku tak pernah lagi biadap dengan mana-mana orang tapi kali ni aku tak boleh nak tahan lagi kemarahan yang menghantui diriku. Dendam lama mula menghantui jiwa.

"Sabar awak,cakap elok-eloklah. Jangan macam ni" ujar Faliq.  Tangannya memegang tangan ku erat. Menyalurkan ketenangan mungkin. Tapi aku tidak membalas kata-katanya.

"Sia-sia je belajar tinggi-tinggi tapi biadap. Ni kahwin cepat-cepat mesti dah mengandungkan anak luar nikah. Buat malu jelah kau ni." kata betina tu..

'Yang ni dah lebih ni!'

"Sial..aku mengandung ke aku nak menyundal dengan lelak ni ke,dengan jantan lain ke,yang kau nak sibuk apehal?Berambuslah sial. Semak aku tengok muka perempuan sundal yang sanggup hilang maruah demi kepentingan sendiri macam kau. Sedih!" marahku seraya menolak bahu betina itu.

Kalau bukan kerana baju pengantin yang tersarung ditubuhku ini,sudah lama kakiku naik ke mukanya.

Pangg

Satu tamparan hinggap dimukaku. Sakit, tapi lagi menyakitkan apabila mengetahui gerangan yang menampar pipiku. Baba?

Aku merenung wajah baba.Baba kelihatan terkejut dengan tindakannya. Ak lagi terkejut,belum pernah baba naik tangan,kini???

Aku memandang sekilas betina bangsat yang masih setia di lantai akibat ditolak olehku tadi. Terukir senyuman sinis diwajahnya. Haish,makin panas pulak jiwa aku ni.

8 tahun dulu mungkin kau akan menang!tapi kali ini aku takkan biarkan kau menang lagi perempuan sial!kau tunggu saja. Masa kau akan tiba juga suatu hari nanti.

Sakit dipipiku aku abaikan. Aku mengangkat muka melihat reaksi orang yang ada disekeliling, semua tercenggang.

Aku tersenyum..Lets see what will happen after this.

Aku meludah ke muka betina sial itu dan terus menaiki tangga menuju ke bilik tidur. Faliq?Hermm dia sendiri tercenggang dengan apa yang terjadi tadi. Biarkan dia,yang penting sekarang ini aku nak mandi..

Faliq POV

*Pang*

Satu tamparan dari bapa mertuaku hinggap dipipi mulus isteriku..

What the?!!Terkejut bhaii..apa yang dah jadi ni?

Aku menoleh ke arah Dhiya..dia tersenyum!

Siapa sebenarnya Dhiya ni?Setahu aku kalau perempuan kena tampar dengan ayahnya sendiri mesti akan menangis,tapi dia tidak dan apa hubungan Dhiya dengan perempuan yang buat kecoh ni?

Aku berdehem kecil.Menyedarkan saudara-saudara Dhiya yang menjadi penonton drama yang berlaku tadi..

"Faliq..kamu naiklah berehat. Baby maybe perlukan Faliq sekarang." ujar Pak Lang.Adik kepada baba..

Aku hanya mengangguk..Kakiku mula melangkah ke bilik. Isteriku lebih penting. One day aku akan tahu juga kisah sebenar. Let follow the flow.












Teruskan support saya

Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited) Where stories live. Discover now