Setelah menunaikan solat maghrib dan isyak bersama-sama keluarga Faliq berimankan abi,kami sekeluarga menjamu selera di meja makan..lewat dinner kami malam tu
Baru jer nak mulakan suapan,kedengaran seperti ada orang bagi salam..Isya baru pulang..
"Oh hi pengantin baru!how was your honeymoon?best tak?Along asal muka ketat semacam jer" sapa Isya sambil memelukku,yelah nak salam tak bileh,tangan aku kotor so hug jelah..
Semua memandang ke arah Faliq yang mencuka.Merajuk dengan aku lettuw..adoi perangai macam budak²..
"Saja nak ketatkan muka" jawabnya ringkas sebelum menyuap nasi ke mulut.
Aku angkat bahu tanda tidak tahu pape..
"So babe,pe citer honeymoon?agak² boleh dapat tak twin?" soal Isya.
Aduhai minah ni,time ni jugak kau nak tanya..
"See my di....." belum habis si Faliq menjawab bagi pihak aku,tangan kiriku terlebih dahulu mencubit pehanya.
Ada ke patut nak dirty talk time makan!depan family pulak tu..
"InshaaAllah kalau ada rezeki.." ujarku bagi mencover ayat si Faliq..
Aku mengerling sedikit mukanya..wajah masam mencuka masih terhias diwajahnya..
Ummi,abi dan isya hanya mengangguk..mungkin diorang faham kut..well soal anak semua tu kan kerja tuhan.ada rezeki ada lah..yang penting usaha
Selepas makan,aku naik kebilik,disusuli Faliq..nak berehat..
"Asal muka teruk semacam ni?" tanyaku sebaik sahaja Faliq menutup pintu bilik..
Faliq hanya diam,dia membuka baju tshirt lalu mencampaknya kelantai sedangkan bakul baju kotor berada ditepinya.. sengaja nak buat perangai la tu..
Aku menarik nafas lalu menghembusnya perlahan..
'Sabar Dhiya..dia suami kau!bukan punching bag kau..'monolog hatiku..
Nasib kau suami aku,kalau tak dah lama makan penumbuk aku..
Aku bergerak ke tempat Faliq,baju yang dicampaknya aku kutip lalu aku masukkan kedalam bakul..
Kain pelikatnya sudah diganti tuala..aik aku rasa tadi dia dah mandi..
"Biy..look i'm sorry..bukan sayang taknak tapi.." ujarku setelah melihat Faliq melabuhkan punggungnya di hujung katil sambil bermain phone
"Ok look here..sebagai ganti,sayang mandikan biy nak?rugi kalau tolak..offer ni bukan selalu tau"pujukku walaupun aku jenis yang tak suka mandi lewat malam but demimu husband i'll do it..
Faliq mengalihkan pandanganya ke arahku menginginkan kepastian mungkin..
Aku mencapai tuala yang tergantung di tombol pintu..
" Cepat sayang bilang sampai 3!1........2....."laungku dari dalam bilik air..tangan acah² untuk menutup pintu..
"T......I......G......." belum habis aku mengeja,Tangan sasa Faliq menahan pinti daripada tertutup..mukanya masih tiada secalit senyuman..
"Come here baby.." aku menariknya masuk kedalam toilet dengan senyuman gedik..terpaksa jadi gedik demi memujuk si cinta hati..
Shower aku buka,lalu badan Faliq aku tarik untuk join sama..Faliq hanya mengikuti tanpa sebarang bicara..
Lehernya aku tarik supaya lebih dekat,badanku bertemu badanya..Masing-masing sudah basah..*basah kena airlah,bukan basah sebab lain*
Aku merenung matanya..tetapi dia sengaja melarikan matanya agar tidak bertemu dengan mataku..lipsnya yang merah itu aku renung sekejap sebelum bibirku bertemu bibirnya namun tiada balasan dari Faliq..
"Sayang..janganlah macam ni please..tak senang hati tau sayang bila biy tak layan sayang" pujukku..
Pipinya aku kiss,kemudian lagi sekali lipsnya aku kiss lama.Kali ni Faliq tunjuk respond baik..dia membalas ciumanku.
Selepas tautan bibir kami terlerai,Faliq mengukir senyuman..
"Aishh kenapalah sayang ni selalu cairkan biy..biy baru nak merajuk lama² dengan sayang" ujarnya sambil jarinya menyentuh bibirku
Aku tergelak kecil,sebelum pipinya aku kiss bertalu-talu..
"Tak mau lah merajuk,terseksa jiwa raga sayang tau" ujarku
Faliq hanya tersenyum sebelum menyembam mukanya dileherku..suka sangat dia main dileher aku,dah macam vampire dah aku rasa..
"Esok kita singgah jap rumah baba then kita balik rumah kita tau,sayang ada hutang yang perlu dilangsaikan" kata Faliq..
Hutang?ooo ok ok aku sudah faham..haha
Botol sabun detol aku tekan,lalu aku menyabun tubuh Faliq yang sado hasil pergi gim..tapi tak adalah sado gila²..
"Ok..esok sayang janji yang sayang bayar hutang tu..now lekaih mandi.." ujarku..
Yelah aku bukan suka sangat mandi tengah² malam ni..karang aku jugak yang terbersih even mandi pakai air panas pun..hidung aku sensitif..huhu
30minit jugaklah kitorang mandi..mahu tak lama,Si Faliq tu gatal and sengaja melambat-lambatkan..sabun tak bersihlah,syampu tak rata lah..macam2..
Pintu almari aku buka,memandangkan Faliq jenis yang tido tak pakai baju so seluar pendek sekali dengan boxer aku capai lalu memberikan kepadanya..
"Kalau biy taknak pakai pape tak boleh ke sayang?panaslah.." ujarnya mengada-ngada..
Panas hangguk kau,baru je lepas mandi,dalam bilik tu bukannya takde aircond..
"Dia start dah..panas ke sejuk ke pakai!" tegasku sebelum meninggalkannya di dalam wardrobe..tak kuasa nak melayan..makin dilayan,makin mengada-ngada.
. ...........To be continue............
****
Nah 1bab sebelum sis menghilangkan diri selama 1 month..huhu
#MohonSabarYerReaderSekalian
#SorryAtasSegalaKekurangan
#PrayForSPMCandidates
#GoodLuckToSisNikko
#Bye²SilaRindukanSisYerHaha
YOU ARE READING
Godaan Kekasih Halalku ✔(Unedited)
RomanceDhiya Nur Syafinaz...Seorang gadis comel yang mempunyai pelbagai perwatakan.Dalam keluarga dialah yang paling manja.Tetapi apabila bersama gengnya watak manjanya bertukar menjadi gila-gila.Menyakat orang dialah raja. Tengku Faliq Dika...Seorang pemu...